۱۱۰ کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی آسفالت می شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: آسفالت ۵۲ کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال انجام می شود که این میزان در صورت تخصیص کامل اعتبارات به ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال مالی خواهد رسید.

جعفر شهامت روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال سه هزار و ۴۶۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال اعتبار برای اجرای پروژه ها راه در محورهای روستایی مصوب شده است که نسبت به سال قبل افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: امسال یکهزار و ۵۱۵ میلیارد ریال از منابع مختلف به راه روستایی اختصاص یافته همچنین از محل توازن ۷۶۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال، از محل محرومیت زدایی ۹۶۶ میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال و از محل تملک ۴۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال برای راه های روستایی استان اعتبار منظور شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب گفت: شاخص بهره مندی و برخورداری از راه آسفالته در محورهای روستایی استان بر اساس طول راه ۴۴.۴ درصد است اما این شاخص در کشور ۵۳.۸ است و بر این اساس عقب ماندگی حدود ۱۰ درصدی مشهود است.

شهامت با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ محرومیت زدایی شاخص های برخورداری از راه روستایی در رده ۳۰ استانهای کشور قرار دارد خاطرنشان کرد: طول راه های روستایی استان  خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر است که ۲ هزار و ۶۵ کیلومتر آسفالته ۲ هزار و ۵۸۷ کیلومتر شوسه و خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: مبنای این آمار سامانه RMS سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و با سطح ملی هم کنترل شده است.   

شهامت در بخش دیگر سخنان خود درباره مشارکت خیران در پروژه های راهسازی در استان گفت: ۱۷ پروژه در این زمینه با مشارکت خیران، بنیاد علوی و بسیج سازندگی سپاه در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، فاروج و مانه و سملقان اجرا می شود.

وی افزود: ۱۴ پروژه در محورهای روستایی استان با مشارکت خیران در حال انجام است که ارزش ان ۱۸۹ میلیارد ریال و شامل احداث سه راه روستایی به طول ۳۳ کیلومتر، ۹ مورد احداث پل و آبنما و حذف ۲ نقطه حادثه خیز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه پروژه هم با مشارکت بسیج سازندگی سپاه و بنیاد علوی اجرا می شود که ارزش آن ۲۰۱  میلیارد ریال است و شامل ساخت محور روستایی قتلیش_پیربز در شهرستان بجنورد به طول ۶ کیلومتر و احداث و تکمیل آبروهای محور روستای حاج حسین در شهرستان مانه و سملقان است. 

بر اساس این گزارش متوسط شاخص کشوری طول راه آسفالته روستایی ۵۳.۸ درصد و خراسان شمالی ۴۴.۴ درصد است، شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته کشور ۸۱.۷ درصد و در این استان ۷۱.۱ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha