وزیر دفاع لهستان: آمریکا رزمایش در نزدیکی مرز اوکراین را آغاز کرد

تهران- ایرنا- ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان روز یکشنبه اعلام کرد؛ نیروهای ایالات متحده که به تازگی وارد لهستان شدند، رزمایش خود را در خاک این کشور نزدیک مرز با اوکراین آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بلاشاک با انتشار یک پیام در صفحه توئیتر خود خبر داد: سربازان بخش هجدهم مکانیزه (ارتش لهستان) تمرینات مشترکی را در جنوب شرقی لهستان با سربازان آمریکایی لشکر ۸۲ هوابرد [ارتش ایالات متحده] آغاز کردند.

پیش از این، واشنگتن نیروهای بیشتری را به کشورهای همسایه لهستان و رومانی اعزام کرده و مسکو را به جمع آوری بیش از ۱۴۰ هزار نیرو در مرز اوکراین و سازماندهی تحرکات در دونباس به عنوان بهانه ای برای "تهاجم" به اوکراین متهم کرده است.

چندین هفته است که ایالات متحده، انگلیس، کانادا، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک به اوکراین تسلیحاتی از جمله سلاح‌ها و مهمات جنگی می‌رسانند تا از حمله ادعایی روسیه جلوگیری کنند.

روسیه بارها هرگونه برنامه برای حمله به اوکراین را رد و تاکید کرده که استقرار ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور ثبات در شرق اروپا را تضعیف می کند.

به جای حمله مسکو به کی‌یف، شرق اوکراین روزهای اخیر شاهد تشدید بحران بوده است؛ به طوری که مقامات جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک از گلوله باران شدید توسط توپخانه های اوکراین خبر دادند. مقامات محلی بر این باورند که تشدید تنش اخیر نشانه ای از آمادگی کی‌یف برای آغاز یک حمله نظامی به منطقه دونباس است.

روز جمعه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از اوکراین خواست تا در اسرع وقت با رهبران دونباس پای میز مذاکره بنشیند تا توافق‌نامه‌های مینسک را اجرا کنند.

توافقنامه آتش بس مینسک، پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رییس جمهوری روسیه، در ۱۲ فوریه ۲۰۱۵ بین کی‌یف و جدایی طلبان امضا و از ۱۵ فوریه همان سال اجرایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha