۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84657285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۱ بنای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گناباد شناسایی شدند

گناباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: ۶۱ بنا و ساخت و ساز غیر مجاز در زمینهای کشاورزی این شهرستان شناسایی شده و در اولویت تخریب قرار گرفتند.

نعمت غفوری کاخکی روز دوشنبه در حاشیه تخریب ۲ بنای فاقد مجوز در زمین‌های کشاورزی گناباد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب بناهای غیرمجاز در مناطق قنات قصبه، نوغاب، سموئی، پشت دانشگاه آزاد اسلامی، چاه زنگویی، قنبرآباد، جاده رهن و ریاب، دلویی، بیلند، قوژد، مند و سایر مناطق شهری و روستایی این شهرستان قرار دارند.

وی ادامه داد: بناهای فاقدمجوز در زمین‌های کشاورزی گناباد با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تخریب می شوند که در مرحله نخست امروز ۲ واحد تخریب شد و بقیه آنها نیز به تدریج در روزهای آینده تخریب خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی هرگونه احداث بنا به صورت غیرمجاز در این بخش تخلف محسوب شده و مشمول اعمال قانون قرار می‌گیرد.

وی از شهروندان خواست هرگونه موارد دیوارکشی و ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی را به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی یا در حریم شهرها و روستاها به شهرداریها و دهیاریها گزارش کنند تا از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود. 

غفوری کاخکی افزود: اغلب ساخت و سازها توسط افراد فرصت طلب و در زمان تعطیلات اداری و با سرعت انجام می‌شود که پس از ۲ مرحله اخطار، تخریب می‌گردند.

دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان طی سالهای اخیر افزایش یافته و به یک مشکل مهم تبدیل شده است.

مرتضی امیری افزود: بر اساس مصوبه اخیر در فرمانداری گناباد مقرر شده است جهاد کشاورزی و سایر متولیان مربوطه با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان برخورد نموده و در یک زمان مشخص نسبت به تخریب آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان دستگاههای اجرایی مربوطه و جهاد کشاورزی باید با افزایش نظارتها نسبت به پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha