۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84657402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: جهاد تبیین باید فنی و کارشناسی باشد

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جهاد تبیین قبل از هر چیز باید تخصصی، فنی و کارشناسی باشد و موضوعات اولویت‌بندی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار سرپرست و مدیران دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی افزود: برای جهاد تبیین که مکرر از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته باید طرح جامع و عملی داشته باشیم و بر نحوه اجرا نیز نظارت شود.

وی در تبیین اهمیت این نوع جهاد در زمان حاضر گفت: همانطور که قرائن حاکی است ما اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته‌ایم و اصل انقلاب در سال ۵۷ به‌صورت ناباور پیروز شد که امام راحل از آن به معجزه تعبیر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دنیایی که شرق و غرب آن هم دست بیگانگان بود و هم به تعبیر علامه مطهری، غرض‌مند مثل دو بال قیچی اسلام را مقراض می‌کردند، در توافق با هم از عده‌ای عناصر منطقه نیز انواع سوءاستفاده را انجام دادند و طبیعی است که بیکار ننشستند.

وی افزود: به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را روی میز آوردند و طبعا ۴۰ سال وقت می‌خواست به‌طوری که چندی پیش رییس جمهور روسیه تعبیری داشت مبنی بر اینکه جریانات مختلفی که علیه ایران دست به‌کار شدند هر یک از آنها می‌توانستند یک کشور را فلج کنند اما در مورد کشور ما نتوانستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در سال‌های اخیر هم به‌صورت روزشمار آیه یاس می‌خواندند که ملت ایران ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن را نخواهد دید و با توجه به شرایط داخلی و شرایط نامساعد دنیا در انتظار چیز دیگری بودند اما مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در همان تاریخ نوشتند.

وی گفت: در حالی که پیاده کردن گام دوم انقلاب در آن موقع ممکن نبود اما باز هم به‌صورت ناباورانه و با عنایت خداوند، مجلس و دولت انقلابی در شرایط سخت از نظر سیاسی، تبلیغاتی و کرونا همچنین قوه قضاییه قوی شکل گرفت و مردم در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند که این شرایط در کشور هرگز نبوده است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: ۲۲ بهمن سال ۵۷ که بسیار عظیم و معجزه تاریخ بود اما و اگرها همراه آن بودند و مساله "ما می‌توانیم" در داخل و خارج ناباور بود اما الان دیگر "ما می‌توانیم" نیست و می‌گوییم "ما توانستیم".

وی افزود: امروز آخرین نقطه‌ای که برای دشمن راهکار مانده تحریف، دروغ و انواع و اقسام بمباران تبلیغاتی در فضای مجازی و حقیقی است و فقط همین گزینه باقی مانده که البته قوی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مقام معظم رهبری هم مکرر جهاد تبیین را به عنوان فریضه ابلاغ فرمودند و امیدواریم با این جهاد تبیین همراه با پیاده کردن گام دوم انقلاب ختم ماجرا و مساله استکبار جهانی را شاهد باشیم ولی کار می‌طلبد و کارش هم بسیار فنی است زیرا طرف مقابل با ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای از هیچ، همه چیز می‌سازد و در همه خانه‌ها رسوخ کرده‌اند.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین را نباید ساده انگاشت و اصرار مقام معظم رهبری با دید الهام‌گونه این است که جهاد زمان خاص دارد و اگر در زمان خاص انجام نشود، مانند ماجرای مردم کوفه پشیمانی به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مساجد، تریبون‌داران، حوزه و دانشگاهیان به این عرصه ورود کنند و از بقیه کارشناسان، صاحبنظران و دلسوزان هم نظرخواهی کنید لذا امیدواریم به یک طرح جامع و عملی برسیم که به‌موقع به همه تریبون‌ها ابلاغ شود.

وی گفت: این کار مثل جنگ نظامی است و ما لشکری از تبلیغات داریم ولی وقتی از نظر مصادیق و محتوا، موضوع‌بندی و اولویت‌بندی نشود مثل سرباز بدون سلاح است یا سلاح هست و مهمات نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امروز با انواع نرم‌افزارها می‌توان اطلاعات جامع را از نهادهای مختلف، رسانه‌ها و سایر مراکز جمع‌آوری کرد و فضای مجازی که امروز دشمن از آن حداکثر سوءاستفاده را می‌کند در اختیار ما هم قرار دارد اما باید از قبل همه تجهیزات را آماده کنیم.

وی افزود: دانشگاه و حوزه ساکت نمانند و مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین در این مقطع زمانی تاکید دارند که سرنوشت‌ساز است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: مهمتر از همه دانشجو که موذن جامعه است و اگر با دل پاک و انگیزه‌ای که دارد، بدون تحریف و با تعریف صحیح حقایق را به دانشجو بگوییم، موذن است و فریاد می‌زند اما کوتاهی ما باعث شکار دانشجو توسط دشمن می‌شود.

وی با قدردانی از مدیران دانشگاه پیام نور افزود: علم مفید وقتی حاصل می‌شود که همراه با تعهد ایمانی باشد.

همچنین "ذبیح‌الله اوحدی" سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی که هفته گذشته منصوب و معرفی شد، در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه ارائه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha