۷۵ درصد بیماران بدحال کرونایی خراسان رضوی در مشهد بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون حدود ۷۵ درصد از بیماران بدحال کرونایی بستری شده در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی در شهر مشهد بستری هستند.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۶۰ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که  ۱۹۵ نفر آنان در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان می‌شوند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از هزار و ۱۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که بیش از یک چهارم آنها در بخشهای مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.  

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روز گذشته هزار و ۱۸۳ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که این تعداد در روزهای گذشته با نوسانات مختلف همراه بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود هزار و ۱۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسیده است.
همچنین ۶ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تاکنون ۶۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۹۷ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۹ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۵۴ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد هستند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد.  
"پاندمی کرونا" در جهان ۴۲۴ میلیون و ۴۰ هزار و ۴۹۹ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۹۰۲ هزار و ۲۸۰ نفر را گرفته است. ۳۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۸۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۷۲ هزار و ۵۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۵۹ هزار و ۱۳۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha