دانشگاه پیام نور برای تقویت هوش علمی دانشجویان برنامه دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: در کنار سواد علمی و معنوی باید هوش علمی و معنوی دانشجویان تقویت شود و دانشگاه پیام نور در این زمینه برنامه دارد.

"ذبیح‌الله اوحدی" روز دوشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید "علیرضا عبادی" نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: امروز احساس نیاز می‌شود که دانشجویان از هوش علمی، هوش معنوی و قوه تحلیل در حوزه‌های معنوی، معرفتی و سیاسی برخوردار شوند تا هنگام ورود به متن جامعه، از مهارت‌های علمی و معنوی و داشته‌های خود به‌درستی استفاده کنند و ما بستر آن را فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: غیرت دینی و جهاد تبیین از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که اخیرا تاکیدات فراوانی در این زمینه داشتند و دانشگاه برنامه دارد که در مسیر جهاد علمی، جهاد فرهنگی و جهاد تبیین با اتفاقات عجیبی که در فضای مجازی و جنگ نرم فرهنگی وجود دارد و دشمن در جهت مهندسی و مدیریت ذهن دانشجویان به‌شدت کار می‌کند و انحراف ایجاد کرده، رسالت این جهاد در دست فرماندهان جنگ نرم و اساتید دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهار داشت: عفت علمی در کنار غیرت دینی در دانشگاه دنبال خواهد شد و طبق آموزه‌های دینی، علم باید مفید جامعه و خروجی آن آرامش باشد.

وی افزود: گاهی علمی صادر و به ذهن دانشجویان وارد می‌شود که مفید نیست و ضمن ایجاد استرس، اشتباهی برای مصداق حقیقت ایجاد می‌کند و جریان تحریف را به جای جریان تعریف حقیقت زنده کرده که مقام معظم رهبری هم دقیق به این موضوع اشاره کردند و ما آن را دنبال خواهیم کرد تا جلوی تحریف گرفته شود.

اوحدی مهارت‌آموزی در کنار فراگیری علم را از دیگر سیاست‌های دانشگاه پیام نور در دوره جدید ذکر کرد و گفت: تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی اساتید، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو به منظور درآمدزایی برای دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در استان خراسان جنوبی پنج هزار و ۲۳۸ دانشجو دارد که چهار هزار و ۸۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۱۹ رشته تحصیلی تحصیل می‌کنند همچنین ۷۴ عضو هیات علمی ثابت دارد که ۲۶ عضو استخدامی رسمی و بقیه پیمانی هستند.

سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رسالت این دانشگاه آموزش از راه دور یا نیمه‌حضوری است گفت: علاوه بر دانشجویان، زمینه تحصیل برای سایر مشاغل اعم از کارمندان و معلمان نیز فراهم شده است و دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های غیردولتی شهریه کمتری دارد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه در پی شیوع کرونا آنلاین برگزار شده است ادامه داد: ایجاد انگیزه و امید به دانشجویان را در برنامه داریم تا با نشاط روحی و عمق بیشتری، علم‌آموزی را دنبال کنند.

اوحدی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب با کمک اعضای هیات علمی و اجرایی در اولویت دانشگاه است به‌خصوص سبک زندگی ایرانی اسلامی و تبیین آن برای دانشجویان باید در دستور کار باشد.

قائم مقام دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور هم در این نشست گفت: بیان و روایت حقیقت‌ها از مهمترین مسوولیت‌هایی است که امروزه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در دستور کار قرار دهیم و محتاج آن هستیم.

حجت‌الاسلام حسین مسعودی افزود: دشمن بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده که باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم.

وی گفت: دانشگاه پیام نور همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است و در زمینه جهاد تبیین هم باید پیشگام باشد.

"ذبیح‌الله اوحدی" هفته گذشته به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی منصوب و معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha