هوای مازندران تا پایان هفته صاف و آفتابی می‌ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با خروج سامانه بارشی از دوشنبه شب ، آسمان این استان از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری صاف و با افزایش نسبی دما همراه است.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران از امشب سامانه پایدار جوی در استان مستقر می شود و وضعیت جوی از فردا تا پایان روز جمعه صاف و با افزایش نسبی دما همراه است و این افزایش دما در روزهای پنجشنبه و جمعه محسوس‌تر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با استقرار شرایط پایدار جوی، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران در طی این مدت روند افزایشی دارد که میزان افزایش در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای با ۶ تا هشت درجه و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات هم بین ۶ تا ۱۱ درجه خواهد بود .

بیشترین میزان افزایش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران طی روزهای آینده مربوط به ساری و جویبار خواهد بود. دمای هوای این مناطق از ۱۴ درجه سانتی‌گراد  بالای صفر در روز جاری با هشت درجه افزایش در روز جمعه به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد.

کمترین میزان افزایش دما نیز در طی این مدت مربوط به مناطق غربی مازندران است. دمای هوای چالوس، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد، محمودآباد و نور از ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با ۶ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، مناطق کوهستانی و ارتفاعات این استان نیز همانند شهرهای ساحلی گرمای بیشتری را تجربه خواهند کرد و بیشترین میزان افزایش دما با ۱۱ درجه سانتی‌گراد در کیاسر اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این شهر از ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ درجه افزایش در روز جمعه به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بلده با ۱.۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بابلسر با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان در صبح امروز بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد.

طبق پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت هشت صبح روز دوشنبه تا ساعت ۲۰ امشب با باد و موج متوسط همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha