۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84657594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه است

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت خلاق و ۱۰ هزار استارتاپ در کشور فعالیت می‌کنند که در حوزه‌های گوناگون فناوری جزو برترین استارتاپ‌های منطقه هستند و زیست بوم فناوری و نوآوری ایران در صدر منطقه قرار دارد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم وآموزش ایرنا، ‌سورنا ستاری که سردار عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان را در بازدید از نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت، همراهی می کرد در سخنانی به آغاز سرفصل تازه‌ای از همکاری‌ با کشورهای همسایه مبتنی بر نوآوری و فناوری اشاره کرد و افزود: ایران عزم خود برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری به کارگرفته و اقتصاد دانش بنیان، خلاق و نوآور را محور خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد نوآور و خلاق جزو اولویت های کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: اکنون یکی از محورهای تعامل با کشورهای همسایه و حضور در عرصه بین‌المللی، محصولات، خدمات و فناوری‌هایی است که توسط شرکت دانش‌بنیان و خلاق عرضه شده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: ایران بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه در حوزه زیست‌فناوری را داراست، بیش از ۹۸ درصد داروهای کشور با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری به نقش آفرینی نسل نوین کارآفرین و جوان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: زیست بوم فناوری و نوآوری به همت جوانان دانش آموخته و خلاق ایرانی توسعه یافته و بخش کوچکی از دستاوردهای آنان را در حوزه‌های گوناگون فناوری از تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی و تخصصی تا محصولات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی عرضه شده است، دستاوردهایی که می‌تواند محور همکاری‌های مشترک قرار بگیرد و آمادگی داریم تا در این مسیر جدید، روند تازه‌ای از فناوری‌ را آغاز کنیم.

وی اشتراکات فرهنگی، تاریخی و بومی دو کشور را زمینه ساز توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: دولت‌ها باید زمینه را برای تعامل و هم‌افزایی فناورانه کارآفرینان، متخصصان و فناوران دو طرف ایجاد کنند و در این مسیر، آماده‌ایم تا زمینه‌سازی لازم را صورت دهیم، کشور ازبکستان دارای فرهنگ و تاریخی غنی است و علاقه مند هستم که از دو شهر سمرقند و بخارا دیدن کنم و امیدوارم که روزی این فرصت، ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در این بازدید ضمن گفت و گو با معاون نخست وزیر ازبکستان درباره محورهای تعاملات فناورانه بر ضرورت شکل گیری کمیته مشترک برای توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عمر زاق اف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان برای حضور در چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و ازبکستان به تهران سفر کرده است. این اجلاس روز گذشته گشایش یافت و امروز به پایان می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha