۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84657883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار بیماران بستری کووید۱۹ در گیلان به ۶۹۷ رسید

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 84657883
شمار بیماران بستری کووید۱۹ در گیلان به ۶۹۷ رسید

رشت - ایرنا - در ادامه روند افزایشی بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان هم اکنون ۶۹۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند.

افزایش بیماران سرپایی و بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ با سویه غالب اُمیکرون از اواخر دی ماه امسال در گیلان آغاز شده و این روند صعودی با گذشت بیش از یک ماه همچنان ادامه دارد و روزانه افرادی به دلیل شدت بیماری در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

بر اساس آمارهای امروز "دوشنبه" دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان گیلان شامل لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رودبار، رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل، رودسر، شفت و آستارا قرمز هستند و تنها یک شهرستان شامل رضوانشهر در این استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه ICU بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

دکتر فردین مهرابیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ را ۱۱۹ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان راهکار جدی مقابله با بیماری کووید ۱۹ و پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

وی با بیان اینکه امروز ۴۶۷ مرکز واکسیناسیون در گیلان برای تزریق واکسن فعال است، اضافه کرد: واکسن نزده ها برای تزریق واکسن اهتمام داشته باشند ضمن اینکه تزریق واکسن در هر سه نوبت برای پیشگیری از ابتلا و کاهش اثرگذاری بیماری بسیار ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: ادارات و سازمان‌ها پوشش ۱۰۰ درصدی برای پرسنل زیرمجموعه داشته باشند و کارمندان نیز به این مهم توجه کنند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون افزون بر پنج میلیون دُز واکسن به گروه‌های هدف در گیلان تزریق شده‌است. گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha