۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 84658183
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

۳۰ شرکت و واحد فناور درمرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دارند

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: ۳۰ شرکت و واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که از این تعداد چهار شرکت آن دانش بنیان هستند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زنگنه اسدی عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته ۳۲۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رساندند.

وی اظهار داشت: عمده محصولات تولیدی این واحدهای فناور در حوزه‌ گلخانه‌های هوشمند، فنی و مهندسی، برق و الکترونیک بوده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با بخش صنعت نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۳۲ قرارداد پژوهشی از سوی این دانشگاه با بخش صنعت با هدف رفع نیازهای علمی و صنعتی امضا شده است.

زنگنه اسدی افزود: ارزش قراردادهای پژوهشی این دانشگاه با بخش صنعت افزون بر ۳۱ میلیارد ریال است که سازمان امور اراضی کشور، شرکت ماشین‌های الکتریکی 'جمکو' شهرستان جوین، سیمان سبزوار و چند شرکت دیگر بخشی از این تفاهم نامه های صنعتی بوده است.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف ارتباط موثر دانشگاه با بخش صنعت و کمک به ارتقای بخش تولید، تعدادی از اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی در بخش جامعه و صنعت اعزام شده‌اند.

 رییس دانشگاه حکیم سبزواری  با اشاره به رشد علمی دانشگاه نیز افزود: از ابتدای سال جاری ۴۶۷ مقاله اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات علمی معتبر بین‌المللی و داخلی منتشر شده است.

زنگنه اسدی با اشاره به رسالت دانشگاه در رفع مشکلات و معضلات شهری نیز گفت: همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری در سبزوار با محوریت دانشگاه حکیم طی سال های گذشته برگزار و نیز پژوهشگران علوم اجتماعی این مجموعه اقدامات موثری در حوزه آسیب های اجتماعی ارائه دادند.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری علمی دانشکده علوم محیطی و جغرافیای دانشگاه حکیم سبزواری با اداره میراث فرهنگی  شهرستان داورزن آبشارهای بفره این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده و موضوع ثبت ژئوپارک سبزوار در مرحله  پیگیری قرار دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha