۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84658214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت‌های هواپیمایی برنامه پرواز خود به اوکراین را کاهش دادند  

تهران – ایرنا – وزیر زیرساخت های اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۰ شرکت هواپیمایی پروازهای برنامه ریزی شده خود به اوکراین را با توجه به تشدید تنش با روسیه، با شرایط منطبق می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وی در عین حال تاکید کرد کریدورهای هوایی اوکراین همچنان باز بوده و پرواز به این کشور اروپای شرقی ایمن است.

شرکت هواپیمایی لوفتهانزا اعلام کرد که پروازهایش به اوکراین را از روز دوشنبه متوقف کرده است. پیشتر شرکت کی ال ام از توقف پروازها به اوکراین خبر داده بود.

شرکت هواپیمایی اس ای اس نیز پروازهای هفتگی اش به اوکراین را به حال تعلیق درآورد و ایرفرانس تصمیم گرفت پروازهای روز سه شنبه بین پاریس و کی یف را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به دلیل تشدید تنش بین روسیه و اوکراین لغو کند.

«اولکساندر کوبراکوف» وزیر زیرساخت های اوکراین گفت: دلیل اصلی لغو پروازهای برخی شرکت های خارجی صرفا به دلیل توصیف شدید از اوضاع است و ارتباطی با تغییرات واقعی در ایمنی پرواز ندارد.

وی نامی از این شرکت های هواپیمایی نبرد و اضافه کرد که کشورش در تلاش است تا پروازهای لغو شده را جایگزین کند.

کوبراکوف گفت که شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین در حال حاضر فروش بلیط را باز گذاشته و بر ظرفیت هواپیمایی را در پروازهای اضافی از کی یف تا مونیخ و ژنو که شرکت لوفتهانزا قادر به انجام آن نیست، افزایش داده است.

در حالی که شرکت های هواپیمایی خارجی از حریم هوایی اوکراین اجتناب کردند، دو شرکت هواپیمایی اوکراینی هفته گذشته وجود مشکلات در تامین بیمه برای برخی پروازهای خود را فاش کردند.

براساس این گزارش، روسیه و اوکراین روز دوشنبه هر دو به طور تلویحی به تلاش های دیپلماتیک تازه برای جلوگیری از درگیری اشاره داشتند، اما بزرگترین شرکت هواپیمایی اوکراین اعلام کرد که بیمه کنندگان این شرکت ارائه خدمات بیمه برای دستکم برخی از هواپیماهای این شرکت در پروازهای داخل حریم هوایی اوکراین را متوقف کرده اند.

روابط بین مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.  

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha