راهکارهای برندسازی و صادرات صنایع‌دستی بررسی شد

تهران-ایرنا- مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تدوین «کتاب سال صنایع‌دستی» خبر داد و گفت: در این کتاب اطلاعات بخش‌های مختلف صنایع‌دستی شامل نام هنرمندان، تولیدکنندگان، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها آورده شده است.

به گزارش ایرنا از میراث‌آریا،‌ سیدحسین علوی روز دوشنبه -دوم اسفندماه- در جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکارها در حوزه صادرات صنایع‌دستی‌ که با حضور جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: در کتاب صنایع‌دستی همه اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف صنایع‌دستی شامل نام هنرمندان، تولیدکنندگان، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و... در آن آورده شده است. همه موارد شفاف است و مورد محرمانه‌ای وجود ندارد.

ضرورت اصلاح و پیگیری معضلات گمرکی صادرکنندگان، مسئله مالیات در بخش فروش، اصلاح روال بازگرداندن ارز وارداتی،  ثبت برند، ضرورت بررسی بازار جهانی تولید مبتنی بر تقاضا، استفاده از ظرفیت رایزن‌های اقتصادی و تولید ارزان از راهکارهای مطرح شده در دیدار با فعالان و صادرکنندگان صنایع‌دستی بود.

برخی از فعالان حوزه صنایع دستی در این جلسه نقطه نظرات خود را درباره تولید ، بازاریابی،  برندسازی و صادرات محصولات صنایع‌دستی بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha