کوراش کاران ایران در ۱۵ وزن به رقابت های قهرمانی آسیا می روند

بجنورد- ایرنا- دبیر انجمن کوراش گفت: ورزشکاران زن و مرد این رشته ورزشی در ۱۵ وزن اسفندماه جاری به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.

کوروش خسرویار روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی آسیا از اواخر اسفند ماه امسال در دوشنبه تاجیکستان برگزار می شود و بانوان کوراش کار کشورمان در هشت وزن و مردان در هفت وزن در این رقابت ها حاضر می شوند.

وی افزود: این رقابت ها برای تیم ملی کوراش دارای اهمیت فراوان است. 

بر اساس این گزارش رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۶ اسفند تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۱و مسابقات جایزه بزرگ نوروز دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ در تاجیکستان برگزار می‌شود.

حضور مربی خارجی برای تیم ملی کوراش بانوان

خسرویار در بخش دیگر سخنان خود از دعوت از یک مربی خارجی زن برای آموزش های لازم به کشور خبر داد و گفت: این مربی از کشور تاجیکستان به کشور ما دعوت شده و امید می رود بتوانیم به ارتقای کوراش کاران بانو کمک کنیم.

وی افزود: موقعیت های خیلی خوب برای مدال آوری بانوان در رشته کوراش مغفول مانده است امید می رود که با کمک این مربی زن، بتوانیم به تیم ملی بانوان و مدال آوری در بازی های مختلف کمک کنیم.

خسرویار خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ داشتن مربی و داوران مرد در رشته کوراش وضعیت خوب دارد و مربیان به لحاظ دانش فنی بسیار خوب هستند، اما مربی برای بانوان جودوکار کم داریم.

دبیر انجمن کوراش گفت: کسب یک مدال می تواند جایگاه را ارتقا دهد از این رو به دنبال سرمایه گذاری بویژه برای بانوان هستیم

بجنورد میزبان کمپ بین المللی کوراش

خسرویار افزود: پس از مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، بجنورد مرکز خراسان شمالی در اردیبهشت ماه سال آتی میزبان کمپ بین المللی کوارش خواهد بود.

وی تصریح کرد: سال آتی تیم های آسیایی و جهانی در کمپ بین المللی بر اساس تقویم فدراسیون جهانی، در بجنورد حضور یافته و به مدت ۱۰ روز تمرین خواهند داشت.

اعزام ۲ داور برای آزمون بین المللی 

خسرویار، اعزام ۲ نفر از داوران کوراش کشور برای شرکت در آزمون داوری بین المللی را از دیگر رویدادهای پیش رو عنوان کرد و گفت: روح الله پارساپور از استان خراسان شمالی و امیرعباس رنج کش از استان مازندران در این آزمون شرکت می کنند.

دبیر انجمن کوراش گفت: کشور ایران پس از ازبکستان در جایگاه دوم کوراش جهان قرار دارد، ما امید داریم بتوانیم جایگاه اول جهان در این رشته را از آن خود کنیم.

خراسان شمالی به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۴۱ هیات ورزشی در این استان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha