۱۰۰ کیلومتر بزرگراه تا اواخر سال آینده در استان اردبیل بهره‌برداری می شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:با اجرای پروژه‌های راه‌سازی ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه  تا اواخر سال آینده در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محبوب حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرار است با تامین اعتبار لازم هر سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اجرا شود که در صورت تحقق آن ،ایمنی جاده‌ها فراهم شده و میزان تصادفات جاده‌ای هم کاهش می یابد.

وی گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان برای طرح‌های عمرانی، زیربنایی و زیرساختی استان اختصاص یافته که ۲۷۰  میلیارد تومان از این منابع صرف توسعه بزرگراه‌های استان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه  اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد، افزود:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره تکمیل بزرگراه پارس آباد – سربند - مشگین شهر افزود: برای تکمیل این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر یک هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

 حیدری اظهار کرد: جاده پارس آباد – سربند یکی از پرترددترین جاده های استان است که بهسازی آن با هدف کاهش تصادفات در این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۱کیلومتر عملیات آسفالت این مسیر به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا نسبت به تکمیل خط کشی، نصب علائم و گاردریل این مسیر اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به نبود اعتبار در اجرای خط کشی، نصب علائم و گاردریل، تلاش بر این است اعتبار مورد نیاز این پروژه بزودی اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha