واردات کالای اساسی تا پایان بهمن امسال در بندرشهید رجایی ۹۲ درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴ تن انواع کالای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، "علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران" روز سه شنبه در تشریح عملکرد کالای اساسی (غیرکانتینری) از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب گندم و روغن بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.
وی عمده کالاهای وارداتی طی این مدت را گندم، روغن نباتی، شکر، کود، ذرت، جو، برنج و کنجاله سویا اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تا بهمن ماه در مجموع ۶۶ فروند شناورحامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است. 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی دوره زمانی۱۱ ماهه امسال گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به میزان یک میلیون و ۴۶۲ هزارو و ۴۰ تن با ۶۱ درصد افزایش بیشترین کالای وارداتی در بندر شهید رجایی بوده است.
محمدی کرجی‌ران گفت: طی این بازه زمانی، ۶۵۱ هزارو ۲۱۵ تن روغن خوراکی به وسیله ۲۱ فروند کشتی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.
وی عنوان کرد: واردات ۳۹۷ هزار تن شکر طی هفت فروند کشتی، ۲۸۲هزارو ۲۱۹ تن کود، ۲۷۴هزارو ۳۹۷ تن ذرت و ۱۳۳ هزارو ۶۶۹ تن از دیگر کالاهای اساسی بوده که در این بازه زمانی در بندر شهید رجایی تخلیه و به دو طریق ریلی و جاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.
به گفته مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در حال حاضر ۳ فروند کشتی در مجموع حامل ۲۰۴ هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی شامل ۲ کشتی ذرت و یک کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس در حال انجام فرایند اسنادی خود هستند.
شایان ذکر است، در حال حاضر، شش پورت اسکله در بندر شهید رجایی برای تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی همچون نهاده‌های دامی و کشاورزی، غلات، غله خشک، روغن نباتی و... اختصاص داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha