راه‌های همکاری میان استان هرمزگان و ایالت سِند پاکستان بررسی شد

اسلام‌آباد - ایرنا - گردهمایی مجازی بررسی راهکارهای افزایش مراودات اقتصادی و بازرگانی میان استان هرمزگان و ایالت سِند در جنوب پاکستان روز سه‌شنبه به ابتکار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «کراچی» برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این رویداد اقتصادی که با حضور "حسن نوریان" سرکنسول کشورمان در کراچی مرکز ایالت سِند، "علی فیروزی" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان، نمایندگان سازمان صمت، اتاق بازرگانی و دفتر وزارت امور خارجه در هرمزگان و همچنین "محمد جبار"  نایب رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان برگزار شد،سرکنسول ایران ضمن معرفی ظرفیت های همکاری بین ایران و پاکستان و اقدامات انجام شده در این مدت، به ارایه راهکارها و تبیین فرصت ها برای گسترش و توسعه روابط بین هرمزگان و کراچی پرداخت.

در  ادامه علی فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان به ظرفیت ها و پتانسیل های همکاری موجود در هرمزگان و توانمندی های بسیار زیاد این استان در زمینه های مختلف از جمله حوزه صنعتی و معدنی، پتروشیمی، شیلات، کشتی سازی و سایر ظرفیت‌ها اشاره کرد.  

راه‌های همکاری میان استان هرمزگان و ایالت سِند پاکستان بررسی شد

نایب رییس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان نیز با استقبال از همکاری‌های بین دو کشور به بیان موانع و نیز اقدامات انجام شده از طرف پاکستان برای تسهیل امور تجاری و راهکارهای مطرح شده از جمله تهاتر کالا و چگونگی ساز و کار اتاق های تسویه را تشریح کرد.

وی گفت: فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان فعالان اقتصادی را به تجارت با ایران تشویق می کند و در این ارتباط با وزارت بازرگانی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سایر بخش های دولت پاکستان در حال مذاکره است.

"مهدی امیرجعفری" رایزن اقتصادی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و همچنین "حسین امینی" وابسته بازرگانی کشورمان در پاکستان نیز علاوه بر تبیین اقتصاد کلان پاکستان و ارایه نقطه نظرها و پتانسیل های موجود و بالقوه تجارت با پاکستان، به اهمیت استراتژیک ایران به عنوان راه ارتباطی پاکستان با سایر کشورها و استفاده از این پتانسیل اشاره کردند.

در پایان سرکنسول کشورمان و معاون اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر ظرفیت های متعدد همکاری موجود بین دو کشور و به ویژه دو شهر کراچی و بندرعباس، بر  توسعه تجارت دوجانبه  توافق کرده  و مقرر شد در سال ١۴٠١ برای برگزاری پاویون استان هرمزگان در نمایشگاه بین المللی کراچی، پیگیری خواهرخواندگی بین شهرهای کراچی و بندرعباس، اعزام و دعوت از هیات های تجاری از دو شهر با هدف گسترش روابط بین بازرگانان ، فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha