۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84658906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان شمالی سالانه حدود ۱۴ هزار مسکن نیاز دارد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 84658906
خراسان شمالی سالانه حدود ۱۴ هزار مسکن نیاز دارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: برای پاسخ به نیاز مسکن مردم این استان باید سالانه حدود ۱۴ هزار واحد مسکونی ساخته شود اما هدف ابلاغی وزارت راه وشهرسازی کمتر از این میزان است.

قاسم قاسمی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: این میزان نیاز به مسکن بر اساس نرخ تخریب، نرخ ازدواج و واحدهای مسکونی غیرمقاوم در پنج سال آتی محاسبه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: اکنون تفاوت میان شمار واحدهای مسکونی موجود در استان و شمار خانوارها ۱۷ هزار و ۸۲۸ واحد است. 

وی گفت: بر اساس برنامه ابلاغ شده از طرف وزارت راه و شهرسازی باید سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی در این ساخته شود که کمتر از نیاز سالانه برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۳۰۶ هکتار زمین دولتی در شهرهای استان برای اجرای طرح مسکن دولتی تامین شده است که این میزان زمین برای ساخت ۴۵ هزار و ۹۰۰ واحد است.

قاسمی با اشاره به اجرای مسکن مهر در استان گفت: در قالب این طرح اجرای ۲۶ هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در استان پیگیری شد که اکنون ۲۴ هزار و ۲۲۶ واحد به بهره برداری رسیده و یکهزار و ۵۹۵ واحد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۸۱ واحد مسکن مهر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و قرار است بیش از یکهزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر هم در قالب اجرای نهضت ملی مسکن پیگیری شود.

به گزارش ایرنا اکنون ۲۳۶ هزار و ۹۱۹ واحد مسکونی در خراسان شمالی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha