مجلس بر واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس نظارت می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: قوه مقننه بر اهلیت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که در روال واگذاری این باشگاه ها ورود می‌کند نظارت خواهد کرد.

ه گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، سید نظام الدین موسوی در حاشیه نشست علنی امروز-(سه شنبه سوم اسفند) در بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس در باره بودجه سال ۱۴۰۱ مصوبات خوبی را در صحن علنی داشتیم گفت:  در جلسه امروز پیشنهاد بند الحاقی به  تبصره ۲  را ما داشتیم که مصوب شد  و  بر اساس آن نمایندگان مجلس به صندوق حمل و نقل کشور مجوز دادند که با استفاده  ساز و کار طرح صندوق و جذب سرمایه های مردمی به توسعه زیرساخت‌ها در کشور  کمک کند  که این امر منجر به  تقویت بازار سرمایه  می شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس بیان داشت:این مجوز به صندوق حمل و نقل اجازه داده که وارد بازار سرمایه  شود در صندوق پروژه ها را طراحی کند و سرمایه‌های سرگردان که در دست مردم است را به خود جذب کند و در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور هزینه کند که این امر به تقویت بازار سرمایه  منجر می شود و توسعه حمل و نقل کشور و تقویت بازار سرمایه  واقع هدف قرار داده است.

نماینده مردم تهران اضافه کرد:بند  الحاقی دیگری  راجع به وضعیت زندان‌های کشور  تصویب شد زندان های کشور مشکلات متعددی دارند و زندانیانی که به هر دلیلی وارد زندان می‌شوند تجربه خوبی آنجا ندارند مشکلات زیرساختی متعددی وجود دارد متاسفانه در سال‌های قبل هم به دلیل اینکه بودجه خوبی اختصاص داده نشده و به دلایل متعدد، وضعیت دشواری وجود دارد و حقوق زندانیان حداقل در زمینه شیوه ای و مکانی که در آن به سر می برند  در خور نیست .

موسوی گفت:مجلس شورای اسلامی  امروز مصوب کرد که به سازمان زندان‌ها مجوز داده شود که از محل فروش یا واگذاری اراضی و املاک خود ۲ هزار میلیارد تومان را  به بهبود وضعیت زندان ، طرح‌های توسعه آموزش و درمان زندانیان اختصاص دهد که نمایندگان موافقت کرد و این دو هزار میلیارد تومان برای سازمان زندانها تصویب شد که امیدواریم با تصویب این مصوبه و اجرای درست آن ما شاهد یک تحول در وضعیت زندان‌های کشور باشیم.

نماینده مردم تهران اضافه کرد:پیشنهادی در تبصره ۲ برای اعطای سهام عدالت به طور ویژه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد داشتیم   این افراد به  هردلیلی نتوانستند سهام عدالت را  دریافت کنند با طرح این پیشنهاد در مجلس  برخی نمایندگان حرفشان این بود که آیا اصلاً سهام  عدالت به میزانی وجود دارد که ما بتوانیم در قالب سهام عدالت به این  افراد واگذار کنیم که قرار شد بر این مبنا، مجدداً کمیسیون تلفیق و اقتصاد مجلس بررسی را  در این زمینه انجام دهد  اگر میزان سهام اجازه داد علاوه بر افراد تحت پوشش  همه جاماندگان سها م عدالت  اگرشرایط لازم را  داشته باشند سهم به آنها واگذار می شود لذا این  پیشنهاد به کمیسیون تلفیق و اقتصادی مجلس ارجاع شد تا مجددا در مورد آن تصمیم گیری شود و دوباره در صحن بررسی شود.

وی در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی تعدادی از نمایندگان درباره واگذاری 50 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قالب سهامی عام به مردم، گفت: با تذکر رئیس مجلس و تعداد دیگری از نمایندگان در خصوص اینکه دولت اراده جدی برای واگذاری سهام این دو باشگاه دارد و روال واگذاری آن آغاز شده است و نیازی به حکم جدید برای آن نیست. قرار شد مجلس از این پیشنهاد عبور کند.

وی تاکید کرد: قوه مقننه بر اهلیت شخصیت های حقیقی و حقوقی که در روال واگذاری این باشگاه ها ورود می کند نظارت خواهد کرد اما مراحل واگذاری در حال پیشرفت است و طبق گزارش ها در مرحله اول 10 درصد از سهام این دو باشگاه در بورس عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha