فرماندار مهاباد: مردم از وضعیت ترافیک شهری گله‌مند هستند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: شهروندان از وضعیت نابسامان ترافیک شهری ناراضی بوده و باید برای ساماندهی این شرایط اقدامات لازم انجام شود.

امیر قادری روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: طرح ساماندهی حمل و نقل شهری برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر از جمله مهاباد در دستور کار قرار دارد که اجرای سریع آن یکی از ضروریات و مطالبه اصلی شهروندان است.

وی با بیان اینکه امروز ترافیک به یک علم تبدیل شده است، ادامه داد: با اجرایی شدن طرح ساماندهی حمل و نقل، تصمیمات شورای ترافیک شهر نیز براساس آن به صورت هدفمند انجام خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدتی برای کاهش بار ترافیکی شهر تا اجرایی شدن طرح ساماندهی حمل و نقل باید اجرا شود گفت: ایجاد پیاده راه ها در سطح شهر و کمتر شدن استفاده از خودرو در هسته مرکزی شهر نیز می تواند به ساماندهی وضعیت موجود کمک کند.

قادری اضافه کرد: استفاده از سایر مناطق شهری و ایجاد هسته های مرکزی دیگر در سطح شهرستان در کنار فرهنگ سازی در جامعه از دیگرهای راهکارهای کاهش بار ترافیک و جلب رضایت بیشتر شهروندان خواهد بود.

وی ضمن استقبال از اجرای طرح های تشویقی و فرهنگی برای استفاده از دوچرخه در بین مردم تاکید کرد: دوچرخه به عنوان یک وسیله حمل و نقل ارزان و سالم علاوه برای ارتقای سلامت روح و روان مردم می تواند در امر کاهش بار ترافیکی بسیار موثر باشد.

طرح جامع ترافیکی در مهاباد اجرا می شود

شهردار مهاباد نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح جامع ترافیکی با هدف ساماندهی وضعیت ترافیک شهری، ساماندهی دست فروشان و سد معبر، اصلاح هندسی تقاطع و همچنین معابر توسط کارشناسان این حوزه در دستور کار قرار گرفته است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

بابک رستم پور با بیان اینکه مصوبات جلسه شورای ترافیک باید ضمانت اجرایی داشته باشد، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون هیچ طرح جامع ترافیکی در شهر مهاباد اجرایی نشده است تا بتوان براساس آن نسبت به حل مشکلات ترافیک شهری قدم برداشت.

اصلاح وضعیت راه های مواصلاتی، رنگ آمیزی مسیرها، ایجاد سرعت گاه، ساماندهی تاکسی های اینترنتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که برای آنها نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از شهرهای مهم گردشگرپذیر شمال غرب کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha