بهره‌مندی جهاددانشگاهی از تعرفه دولتی در درمان ناباروری به جوان‌سازی جامعه کمک می‌کند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: نیمی از درمان ناباروری در کشور بر عهده جهاددانشگاهی است و اختصاص یارانه دولتی به این بخش به درمان ناباروری و جوان‌سازی کمک بزرگی می‌کند.

به گزارش ایرنا، عیسی علیزاده روز سه شنبه در آیین معرفی رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ، با اشاره به تاکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص لزوم جوان‌سازی جمعیت افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارور هستند و کمک به بارورسازی این زوج‌ها تا حدودی می‌تواند مشکل جمعیت را در کشور برطرف کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نتوانسته در درمان ناباروری از تعرفه های دولتی بهره‌مند شود گفت: ۵۰ درصد از درمان ناباروری در کشور بر دوش جهاددانشگاهی است، استفاده از تعرفه های دولتی و اعطای یارانه دولتی به این بخش می تواند بخش مهمی از مشکلات کشور در حوزه جمعیتی را حل کند.

علیزاده میزان موفقیت درمان ناباروری در جهاددانشگاهی را ۴۵ تا ۵۰ درصد ارزیابی و بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر حمایت جدی از جهاددانشگاهی و حوزه درمان ناباروری آن صورت گیرد در یک بازه ۴ تا ۵ ساله می‌توان بخش مهمی از معضل ناشی از پیری جمعیت را حل و زمینه جوان‌سازی جمعیت را فراهم کرد.

وی خواستار اعطای تعرفه های دولتی به درمان ناباروری در حوزه های مرتبط با جهاددانشگاهی شد و گفت: انجام درمان‌ها با تعرفه دولتی بستر را برای بهره گیری جمعیت بیشتری از ظرفیت های بالای جهاددانشگاهی در این حوزه فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی در استان سمنان گفت: در استان سمنان قرار است هم در حوزه درمان سرطان و به ویژه سرطان‌های مرتبط با زنان و هم در حوزه درمان ناباروری چه در بخش انسانی و چه در حوزه به‌نژاد دامی اقدامات شاخصی صورت گیرد و در جهاددانشگاهی کشور برای هرگونه همکاری و حمایت و پشتیبانی در این بخش‌ها آمادگی وجود دارد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، از وجود چندین پژوهشگاه و پژوهشکده مهم در جهاددانشگاهی به عنوان یک ظرفیت کم‌نظیر نام برد و گفت: جهاددانشگاهی همواره همسو با نظام و در راستای حمایت از دولت‌ها گام برداشته است چرا که جهاددانشگاهی خود را بازویی توانمند برای مسوولان نظام و دولت می‌داند.

در این آیین علی منصفی را به عنوان رییس جهاددانشگاهی استان سمنان معرفی و از خدمات حسن رهایی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha