تولیت آستان قدس رضوی خواستار رفع کمبود پارکینگ در اطراف حرم امام رضا (ع) شد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: موضوع تأمین پارکینگ یکی از درخواست‌های مکرر زائران و از دغدغه‌های تولیت بوده است، بنابراین مسوولان شهری و استانی برای رفع این کمبود در اطراف حرم باید تدبیری بیندیشند.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با فرماندار مشهد افزود: موضوع پارکینگ در اطراف حرم مطهر اکنون به یک معضل تبدیل شده و مشکلات زیادی برای زائران ایجاد کرده است، بطوریکه  مردم نسبت به نبود محل پارک خودرو در حریم حرم گلایه دارند.

وی بیان کرد: تأمین پارکینگ همگانی و ساخت شبکه معابر عمومی وظیفه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی در استان خراسان رضوی است، اما آستان قدس سال‌هاست برای رفع مشکلات زائران و مردم، زیرگذر حرم را به‌ طور موقت به این منظور اختصاص داده است، درحالی‌که در طراحی ابتدایی و ساخت زیرگذر حرم، کاربری عبادی و رواق مدنظر بوده است.

تولیت آستان قدس با اشاره به رشد روز افزون جمعیت زائران و مجاوران بیان کرد: طی سالیان گذشته مشکل پارکینگ اطراف حرم نیز هرسال پررنگ‌تر شده است، بطوریکه امروز دیگر پارکینگ‌های زیرگذر حرم پاسخگوی جمعیت زائران نیست و دستگاه‌های شهری و استانی متولی این بخش نیز طی سال‌های اخیر نسبت به این موضوع غفلت‌ کرده‌اند و برای حل این مشکل مردم اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.

وی گفت: احداث پارکینگ در ابتدای چهار خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر از راهکارهای رفع این مشکل است تا زائران خودروهای شخصی خود را آنجا پارک کرده و ادامه مسیر را با سرویس‌ها و وسایل حمل‌ونقل رایگانی که مخصوص آنان تعبیه‌شده است، طی کنند.

حجت‌الاسلام‌ مروی با تأکید بر اینکه کمبود پارکینگ در مشهد به‌ویژه در ایام عید نوروز و مناسبت‌های مذهبی یکی از معضلات مهم زائران است، گفت: بر اساس آمار بیش از ۸۰ درصد زائران با خودرو شخصی به مشهد مشرف می‌شوند، لذا تأمین پارکینگ یکی از اولویت‌هاست.

وی با اشاره به همراهی، تعامل و همدلی مسوولان اجرایی استان خراسان رضوی در رفع مشکلات زائران، گفت: مسوولان باید به موانع پیش روی زیارت زائران رسیدگی کنند، چراکه نبود جای پارک خودرو باعث ایجاد و تشدید ترافیک در اطراف حرم مطهر می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر لزوم تأمین امنیت زائران از هر جهت و به بهترین نحو تأکید و با اشاره به‌ ضرورت نظارت بر بازار و قیمت اجناس، عنوان کرد: مسوولان با مدیریت مقتدرانه و نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات، اجازه گران‌فروشی و اجحاف در حق زائران و مجاوران را به سوء استفاده‌گران ندهند و باید توجه داشت مبارزه با فروش کالاهای تقلبی و گران‌فروشی از وظایف اصلی مسوولان استان به‌ویژه در ایام نوروز است.

وی در این دیدار مدیریت انقلابی و جهادی را لازمه پیشرفت در امور و تحقق میزبانی شایسته از زائران دانست و گفت: رمز و راز اصلی موفقیت انسان "اخلاص" است و در انجام امور همواره باید رضای الهی را در نظر گرفت.

محسن داوری، فرماندار جدید شهرستان مشهد نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات مجموعه فرمانداری ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha