۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84659482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوریه: بحران اوکراین توسط غرب و با هدف تضعیف امنیت ملی روسیه ایجاد شده است

تهران - ایرنا - دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که بحران اوکراین مشکلی است که توسط کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای ایجاد تفرقه بین مردم و تضعیف امنیت ملی روسیه به وجود آمده است،

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، دفتر ریاست جمهوری این کشور امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک، توضیح داد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جریان سفر هیات پارلمانی روسیه به دمشق به ریاست «دیمیتری سابلین» از نمایندگان دومای روسیه در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ و دو ماه قبل از تحولات اخیر (تنش بین روسیه و اوکراین) که نمایندگان جمهوری دونتسک خک در این هیات حضور داشتند،  با به رسمیت شناختن جمهوری دونتسک و آغاز روابط با این جمهوری موافقت کرد.  

دفتر ریاست جمهوری سوریه با این موضوع که بحران اوکراین مشکلی است که توسط کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای ایجاد تفرقه بین مردم و تضعیف امنیت ملی روسیه به وجود آمده است، اضافه کرد: این موضع جمهوری عربی سوریه ناشی از اصول ثابت [ این کشور ] مبنی بر مقابله با سیاست‌های غرب است که منفعت مشترک و دائمی همه مردم در شکست این هژمونی می باشد لذا باید به هر طریق ممکن با آن مقابله شود.  

بیانیه ریاست جمهوری سوریه در پایان تاکید کرد که آماده است برای ایجاد و تقویت روابط با جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل کار کند. 

پیشتر نیز وزیر خارجه سوریه با اعلام حمایت کشورش از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک از اوکراین، این اقدام را نقطه عطفی در تاریخ خواند. 

سوریه اولین کشور عربی است که به تصمیم رئیس جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن دو ایالت دونتسک و لوهانسک واکنش نشان می‌دهد. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دیروز (دوشنبه) دو فرمان را امضا کرد که بر اساس آن، روسیه استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha