صنعت نفت - نساجی؛ تقابل ریشه‌دارهای فوتبال در آبادان

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران امروز چهارشنبه نوزدهمین مسابقه فصل را باید در آبادان مقابل صنعت نفت برگزار کند ؛ دیداری که در صورت کسب برد نساجی پس از دو شکست پیاپی در لیگ برتر ، هم طلسم نبردن‌های نساجی مقابل برزیلی‌های ایران را می‌تواند بکشند و هم ازسرگیری روند امتیازگیری برای نساجی باشد.

به گزارش ایرنا، هفته نوزدهمی بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام هر هشت مسابقه برگزار می‌شود و در ورزشگاه تختی آبادان شاگردان ساکت الهامی به مصاف شاگردان علیرضا منصوریان می‌روند. این دیدار برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد؛ نساجی برای رها شدن از جوِ دو شکست پیاپی مقابل پرسپولیس و گل‌گهر و حفظ فاصله با تیم‌های پایین جدول می‌جنگد و صنعت نفت آبادان هم برای استفاده از فرصت صعود احتمالی به رتبه‌های ششم و حتی پنجم جدول.

شاگردان ساکت الهامی طی دو هفته اخیر دو بازی خانگی را در مشهد مقابل پرسپولیس مدعی و گل‌گهر پرمهره و قدرتمند برگزار کردند که به ترتیب ۳ – ۱ و ۲ – ۱ در این دو دیدار شکست خوردند. البته کادر فنی و بویژه سرمربی نساجی پس از این دو بازی اعتراضاتی به روند داوری داشتند، اما در هر حال نساجی از این دو مسابقه نتوانست امتیازی کسب کند و همچنان با ۲۱ امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد. به همین دلیل در بازی امروز کسب حتی یک امتیاز می‌تواند نساجی را از فضای شکست دور کند تا با انرژی و روحیه بهتری در هفته بیستم به مصاف استقلال صدرنشین بروند.

نساجی‌چی‌ها دو بازی اخیر خود را در حالی واگذار کردند که ۱۱ بازی پیش از آن در لیگ برتر و جام حذفی را بدون شکست پشت‌سر گذاشته بودند و عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند. شاگردان الهامی حتی در دو بازی اخیرشان نیز تیم دست‌وپا بسته‌ای نبودند و چندین موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کردند. بر همین اساس نیز هواداران نساجی امیدوارند امروز تیم محبوب‌شان در آبادان هم عملکرد تیمی خوبی داشته باشد و این بار با تبدیل کردن موقعیت‌ها به گل، طلسم نبردن مقابل صنعت نفت آبادان در رقابت‌های لیگ برتری را بشکنند.

تقابل با تیم متحول شده صنعت نفت

اما حریف و میزبان نساجی در بازی امروز تیمی نیست که به این سادگی‌ها شکست را پذیرا شود. صنعت نفت آبادان از ۱۸ بازی ۲۶ امتیاز، یعنی پنج امتیاز بیشتر از نساجی کسب کرده است. تعداد شکست‌های صنعت نفت از باخت‌های نساجی بیشتر است، اما این تیم در سیستم دفاعی عملکرد موفق‌تری نسبت به نساجی داشت. نساجی در ۱۸ بازی لیگ برتری فصل جاری که با چهار برد، ۹ تساوی و پنج شکست همراه بود ۱۷ گل دریافت کرد که سه گل بیشتر از گل‌های خورده نساجی است.

صنعت نفت - نساجی؛ تقابل ریشه‌دارهای فوتبال در آبادان

نکته قابل توجه این که عملکرد صنعت نفت در هفته‌های اخیر رشد مطلوبی نسبت به ۹ هفته ابتدای فصل داشت و سبب شد که به نیمه بالایی جدول صعود کند. شاگردان منصوریان که امروز مقابل نساجی صف‌آرایی می‌کنند در ۱۸ بازی این فصل دو عملکرد کاملا متفاوت داشتند.

آن‌ها در ۹ هفته ابتدایی فصل فقط یک برد کسب کرده بودند که مقابل نساجی در ساری ثبت شد و با سه تساوی و پنج شکست مجموع امتیازات‌شان تا پیش از هفته دهم به ۶ امتیاز رسیده بود و قعرنشین جدول بودند ، اما از هفته دهم این تیم وارد روند متفاوتی شد و توانست ۶ برد و دو تساوی کسب کند و فقط در یک بازی شکست خورد. به عبارتی دیگر صنعت نفت آبادان در ۹ هفته ابتدایی فصل فقط ۶ امتیاز کسب کرد و در ۹ هفته دوم توانست ۲۰ امتیاز کسب کند و از رتبه پانزدهم در هفته نهم به رتبه هفتم در هفته هجدهم برسد ، اما نساجی در همان رتبه‌ای قرار دارد که هفته نهم قرار داشت. این تیم در ۱۱ هفته از ۱۸ هفته پشت‌سر گذاشته شده روی پله دهم لیگ برتر ایستاد که نشان می‌دهد با وجود آمادگی در بسیاری از هفته‌ها، به نتایج مد نظر دست نیافت.

مقایسه آماری عملکرد صنعت نفت و نساجی در ۹ هفته اخیر که آبادانی‌ها در حد و اندازه یک تیم بالانشین ظاهر شده‌اند نشان می‌دهد که تیم منصوریان به مراتب می‌تواند خطرناک‌تر از تیم الهامی باشد. صنعت نفت در ۹ بازی اخیر ۱۰ گل وارد دروازه حریفان کرد و ۵ گل خورد. البته این پنج گل در سه بازی وارد دروازه زردپوشان آبادان شد. به عبارتی دیگر شاگردان منصوریان در هفت بازی از ۹ بازی اخیرشان دروازه خود را بسته نگه داشتند.

در مقابل این آمارها نساجی طی ۹ بازی انجام شده‌اش ۹ بار گلزنی کرد و ۱۰ بار هم دروازه‌اش باز شد که پنج بار آن مربوط به دو بازی اخیر یعنی دیدار با پرسپولیس و گل‌گهر است.

صنعت نفت - نساجی؛ تقابل ریشه‌دارهای فوتبال در آبادان

عادت به تساوی در آبادان

با این تفاسیر نساجی کار دشواری مقابل صنعت نفت دارد. شاگردان الهامی دیدار نیم‌فصل نخست را در ساری و در مسابقه‌ای پربرخورد که با اخراج محمد قربانی و مسعود شجاعی از نساجی همراه بود، با دو گلی که حکیم نصاری وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد به صنعت نفت واگذار کرده بودند، اما حالا امیدوار هستند که روند موفقیت‌آمیز صنعت نفت را با کسب نخستین برد لیگ برتری مقابل این تیم متوقف کنند.

نماینده مازندران در لیگ برتر فوتبال از زمان صعود به لیگ برتر تا کنون هفت بار در قالب این مسابقات به مصاف صنعت نفت رفت که حاصل این تقابل‌ها برای نساجی چهار تساوی و سه شکست بود. نکته قابل توجه نیز این که هر سه شکست نساجی مقابل صنعت نفت در زمین نساجی ثبت شد. یعنی نساجی در آبادان از صنعت نفت شکست نخورد و این امیدواری وجود دارد که امروز نیز دست‌کم یک امتیاز از ورزشگاه تختی اهواز خارج کند.

نساجی برای این که رتبه دهم جدول را در اختیار خود نگه دارد امروز باید امتیاز کسب کند ، چرا که هوادار با تساوی هفته قبل مقابل سپاهان ۱۸ امتیازی شد و امروز با قعرنشین جدول یعنی پدیده مشهد بازی می‌کند و با توجه به این که احتمال برد هوادار و هم‌امتیاز شدن این تیم با نساجی وجود دارد، ممکن است نساجی در صورت شکست به رتبه یازدهم سقوط کند.

دیدار امروز صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران را بیژن حیدری قضاوت می‌کند و محمدجواد مداح، محسن بابایی و فرزاد منصوری او را در امر قضاوت همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha