وجود فارغ‌التحصیلان بیکار نشان‌دهنده عدم توجه به مهارت‌آموزی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، نشان دهنده عدم توجه به آموزش‌های مهارتی است که باید بیشتر به سمت این آموزش‌ها پیش برویم.

به گزارش ایرنا، «امیر میمنت آبادی» شامگاه سه‌شنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان در شهر سنندج اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی، فارغ التحصیلان بیکار را در کشور داریم که از تسهیلات بانکی استفاده نکرده‌اند و این نشان می‌دهد آنها مهارت کار و کارآفرینی را ندارند.

وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی و از دهه ۷۰ به بعد، مباحث مهارت آموزی و کارآفرینی در کشورمان مورد توجه قرار گرفت اما هنوز آنگونه که باید و شایسته مردم ماست به نتایج لازم دست نیافته‌ایم که وجود فارغ التحصیلان بیکار و فاقد مهارت و سرمایه گذاران بلاتکلیف گواه این مسئله است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: این سازمان زیرساخت‌های مناسبی در بخش آموزش‌های مهارتی غیررسمی در اختیار دارد که ادارات دیگر می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مساله اشتغال و مهارت آموزی یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان فنی و حرفه‌ای است، تاکید کرد: اگر افراد آموزش و مهارت‌های لازم را نبینند برغم داشتن مدرک تحصیلی شاهد کاهش بهره وری استعدادهای جوان و نیروی کار خواهیم بود.

میمنت آبادی یادآور شد: امروز جنگ اصلی دشمن با ما در بخش اقتصادی است و رفاه و اشتغال ما را مورد هدف قرار گرفته که با همت مدیران می توان توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سازمان‌های وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی است که از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ و به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha