محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان اعتبار از محل اعتبارات ماده ۵۶ تا پایان سال اختصاص داده میشود که در صورت تحقق ،پروژه درزمان مقرر به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد:این پروژه مشکل اعتباری ندارد و با پیگیری مسئولان علاوه بر پرداخت مطالبات پیمانکاران اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۰ پروژه راهسازی در این استان به طول ۳۰۰ کیلومتر در دست اجراست افزود:این پروژهها شامل پروژه راهسازی پارس آباد-مشگینشهر، مشگینشهر -اردبیل، مشگین شهر- اهر، اردبیل- آستارا، اردبیل-سراب، اردبیل-سرچم و خلخال-کلور و درام میباشد که برای اجرای این پروژهها ۴۵هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
او افزود: هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که این میزان در مناطق کوهستانی ۵۰۰ میلیارد ریال است و هم اکنون هم میزان مطالبات پیمانکاران از بابت اجرای پروژههای راهسازی از اداره کل راه و شهرسازی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال میباشد.
حیدری درباره پروژه بزرگراهی اردبیل - مشگینشهر افزود: از ۱۸ کیلومتر این جاده ۱۵ کیلومتر در مرحله آسفالت لایه اول و دوم است و تنها سه کیلومتر از مسیر باقی مانده که تلاش میشود به سرعت و با مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی و آسفالتریزی انجام و این محور پرتردد و حادثهخیز به مسیر ترددی ایمن تبدیل شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روند عملیات اجرایی پروژه باند دوم سه راهی رضی-امیرکندی در مسیر اردبیل به گرمی مطلوب است و پیشبینی میشود این پروژه تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
حیدری از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه احداث باند دوم سه راهی رضی – امیر کندی خبر داد و افزود: عملیات زیرسازی پروژه و تکمیل عملیات روسازی ۱۱.۵کیلومتری این جاده در حال اجراست و با بهرهبرداری از این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه راهی رضی - گرمی به شهر رضی مشگینشهر شاهد تردد ایمن و مطمئن در این مسیر خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
نظر شما