روزانه ۳۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری می‌شوند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۳۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دکتر محمد پهلوان روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۲۵ نفر در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۱۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای این استان بستری هستند که ۲۶۷ نفر آنان بد حال بوده و در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان تحت درمان می باشند.

مسوول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۶۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۲۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۵ هزار و ۴۴۹ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۸۵۱ دُز اول، ۵۵ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۸۲ دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۳ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۶۷ هزار و ۶۷۶ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی قرار ندارد. 

"پاندمی کرونا" در جهان ۴۲۶ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸۸ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۸۸ نفر را گرفته است. ۳۵۴ میلیون و ۸۷ هزار و ۴۸۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۸۰ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۹۶۰ هزار و ۱۵۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا را در جهان دارند حذف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha