۲۱هزار تن انواع کود در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد

گچساران - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ٢١ هزار تن انواع کود شیمیایی بین بهره برداران حوزه کشاورزی در استان توزیع شده است.

 سیدعلی لاهوتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: از مجموع ۲۱ هزار۸۹۱ تن سهمیه کود اوره کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تاکنون ١٩هزار و ٨۴٩ تن توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی قرار بود سه هزار و ٩۴۶ تن سهمیه‌ کود فسفاته در استان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد  ابراز داشت: تاکنون ٩۵٠ تن از این نوع کود در استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان تعهد  کود پتاسه امسال نیز در استان یکهزار و  ٧٠٠ تن بوده که تا زمان حاضر ٢٠٨ تن آن توزیع شده است.

لاهوتی با اشاره به سهمیه ٢٧ هزار تنی انواع کودهای شیمیایی استان برای سال جاری روند تامین وتوزیع کود مورد نیاز بهره برداران استان را خوب ارزیابی کرد.

وی در خصوص ذخابر استراتژیک انواع کودهای شیمیایی نیز ابراز داشت: ذخایر استراتژیک در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای توزیع در مواقع ضروری چهارهزار و۶۰۰  تن است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نرخ جدید انواع کودهای شیمیایی در سال آینده بزودی اعلام می‌شود و این محصولات به غیر از اوره شامل کاهش قیمت می‌شوند.

 لاهوتی  درباره کاهش  ۴۰ تا ۴۵ قیمت کودهای شیمیایی فسفر و پتاسه در سال آینده  اظهار داشت: هنوز قیمت کودهای شیمیایی برای سال آینده به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام نشده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha