۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84660175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی به شهرستان کوهرنگ اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان کوهرنگ طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی این شهرستان مصوب شد.

علی شهریارپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در یکی از جلسات هیات دولت مقرر شد برای شهرستان‌های محروم اندیکا از خوزستان و کوهرنگ از استان چهارمحال و بختیاری برنامه توسعه تدوین شود و که این مهم در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استانداری و تعداد از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه تدوین شده در نهایت در روز دوشنبه دوم اسفند در جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری مصوب و مقرر شد طرح‌هایی در شهرستان کوهرنگ اجرا شود.

شهریارپور تصریح کرد: علاوه‌بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار مقرر شد تا شرکت گاز به ۲۵ روستای سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ نیز گازرسانی کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین مقرر شد تا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه دستگاه آمبولانس در اختیار شهرستان کوهرنگ قرار دهد.

شهریارپور با اشاره به سخت‌گذر و کوهستانی بودن مسیرهای ارتباطی شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: برای نگهداری از راه‌های شهرستان نیز مقرر شد تا راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سه دستگاه ماشین‌آلات سنگین به این شهرستان اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ مدرسه خیری و شبانه‌روزی نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تکمیل شود و ایستگاه تقویت فشار گاز توسط شرکت گاز برای شهرها و روستاهای کوهرنگ ایجاد شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، محرومیت و حادثه‌خیز بودن شهرستان کوهرنگ را دلیل انتخاب این شهرستان برای اجری برنامه توسعه و محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای طرح توسعه شهرستان کوهرنگ هنوز برای برخی از دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف نشده که امید می‌رود در ادامه این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند که پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha