استاندار همدان بر گسترش رشته‌های کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای فامنین تاکید کرد

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: مراکز فنی و حرفه‌ای از جمله مرکز فامنین باید گسترش رشته‌های مهارتی و کاربردی متناسب با نیاز بازار منطقه و ظرفیت های بومی شهرستان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فامنین که با حضور وزیر کار برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان فامنین باید در مدار توسعه قرار بگیرد، افزود: این مرکز باید به پایگاه اصلی مهارت آموزی تبدیل شود و سایر روستاهای این شهرستان نیز از ظرفیت مساجد برای مهارت آموزی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید با مهارت آموزی براساس نیاز و ظرفیت شهرستان‌های مختلف گامی بلند در راستای رونق اقتصادی شهرستان، استان و کشور برداریم و زمینه اشتغال زایی را فراهم کنیم.

استاندار همدان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای سال آینده در این استان تعهد شده و در دستور کار قرار گرفته که البته این تعداد هدف نهایی نیست و به عنوان پایه و حداقل تعیین شده است.

وی افزود: به رغم برنامه ریزی و ارقام تعهد شده، سقف اشتغال‌زایی استان در سال ۱۴۰۱ را همت بلند، تلاش و پشتکار مدیران در دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعیین می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان ادامه داد: برنامه های منسجم و دقیقی در برنامه ششم توسعه بر اساس رویکردهای توسعه محور استان در راستای رونق تولید و توسعه فرصت های شغلی پایدار تهیه و تدوین شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه اساس این برنامه نگاه متناسب به تولید مبتنی بر ظرفیت های بومی منطقه و شهرستان است‌، تصریح کرد: استان همدان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند از ظرفیت و توانمندی های گسترده ای است که از آن جمله می توان به تولید هنر صنعت مبلمان در ملایر و تویسرکان با شهرتی جهانی اشاره کرد.

استاندار همدان بر گسترش رشته‌های کاربردی مرکز فنی و حرفه‌ای فامنین تاکید کرد

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال و مهارت آموزی یکی از اولویت های مجموعه پر توان فنی و حرفه ای است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده ‌که مهارت آموخته بیکار در کشور نداریم اما تعداد زیاد از تحصیل کرده رشته های مختلف بیکار هستند که این موضوع نشان دهنده اهمیت مهارت آموزی است.

مرکز آموزش فنی و حرفه ای فامنین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا راه اندازی شده است.

این مرکز با جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ساختمان و تاسیسات و هشت میلیارد ریال در بخش تجهیزات، احداث و به بهره برداری رسید.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha