۹۰۰ تن میوه برای تنظیم بازار شب عید در استان سمنان خریداری شد

سمنان- ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: ۴۰۰ تن از ۹۰۰ تن میوه خریداری شده برای تامین نیاز شهروندان در بازار شب عید در سردخانه‌های استان انبار شد.

 احسان عباسپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از مجموع ۹۰۰ تن میوه خریداری شده برای تامین نیاز شهروندان استان سمنان در بازار شب عید، ۲۵۰ تن سیب و ۶۵۰ تن پرتقال است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ تن سیب خریداری شده از سیب‌های مرغوب دماوند است که اکنون ۱۰۰ درصد سیب‌های خریداری شده به چهار سردخانه در شهرستان‌های استان سمنان منتقل شده است.

وی بیان کرد: اکنون ۱۳۰ تن پرتقال از مجموع ۹۰۰ تن پرتقال خریداری شده به استان سمنان منتقل و در سردخانه‌ها برای عرضه در بازار شب عید انبار شد.

عباسپور اضافه کرد: میوه شب عید به اندازه‌کافی خریداری شده و متناسب با نیاز شهروندان است و کمبودی نخواهد بود.

وی یادآور شد: زمان توزیع و قیمت میوه در بازار شب عید استان سمنان هنوز مشخص نیست و باید برای تصمیم درباره قیمت و زمان توزیع در جلسه‌ای با حضور مسوولان مرتبط با ستاد تنظیم بازار از دستگاه‌‎‎‌‍‌های اجرایی استان مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود قیمت و زمان عرضه میوه در بازار استان سمنان تا بیست و دوم اسفند تعیین و اعلام شود.

عباسپور با بیان اینکه خرید میوه شب عید ستاد تنظیم بازار تنها با هدف کنترل قیمت ها و منطقی سازی نرخ ها در حال انجام است، گفت: طرح تنظیم بازار همه ساله با هدف تنظیم بازار میوه، رفاه مردم و کاهش دغدغه تامین میوه در ایام عید و جلوگیری از نوسان و افزایش غیرمنطقی قیمت ها اجرا می شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: پس از تعیین زمان توزیع و قیمت میوه، عرضه از طریق مراکز توزیع اصناف و تعاون روستایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha