۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84660239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب بهای ۶ محصول زراعی زمستانه در شمال خوزستان کاهش یافت

دزفول- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: نرخ آب بهای محصولات سبزی، کاهو، کرفس، کلم، فلفل و هویج در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان کاهش یافت.

محسن سعادت‌فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ آب بهای محصولات زراعی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری براساس ۲ شاخص قیمت محصول و میزان عملکرد آن در هکتار در یک فرآیند قانونی تعیین می‌شود.

به گفته وی در پی توافق انجام شده در نشست مشترک فرمانداری ویژه شهرستان دزفول، مدیریت تعرفه و خدمات مشترکین سازمان آب و برق خوزستان، شرکت بهره برداری شمال خوزستان و نمایندگان کشاورزان منطقه شمال خوزستان مقرر شد به دلیل شرایط خاص اقتصادی، فروش نامناسب محصولات زراعی و مساعدت کشاورزان منطقه، قیمت فروش برخی محصولات کشاورزی با مبلغ کمتری در نظر گرفته شود تا قیمت نهایی آب بهای محصول کاهش یابد.
سعادت‌فر تعامل مسئولان و کشاورزان را در راستای توسعه کشاورزی منطقه مهم دانست و اظهارداشت: براساس مصوبه نشست اخیر مقرر شد در سال آینده، کمیته‌ای متشکل از سازمان آب و برق، شرکت بهره برداری، جهاد کشاورزی و نمایندگان کشاورزان با بررسی‌های کارشناسی، متوسط قیمت محصولات زراعی غیر تضمینی را در منطقه شمال خوزستان تعیین کرده و به مدیریت تعرفه و خدمات مشترکین سازمان آب و برق خوزستان پیشنهاد دهند تا در بررسی نهایی لحاظ شود.
وی افزود: با احتساب تغییرات اخیر، نرخ آب بهای محصولات یاد شده در سال ۱۴۰۰ شامل محصولات سبزی، کاهو و کرفس به روش ثقلی به ترتیب پنج میلیون و ۶۵۰  هزار ریال، سه میلیون و ۱۵۳ هزار ریال و سه میلیون و ۹۷۲ هزار ریال تعیین شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان بیان کرد: همچنین برای محصولات کلم، فلفل و هویج به روش ثقلی، نرخ آب بها به ترتیب ۶ میلیون و ۹۱۷ هزار ریال، ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار ریال و چهار میلیون و ۴۴۲ هزار ریال اعلام شده است. 
وی افزود: برای اراضی کشاورزی که از طریق ایستگاه‌های پمپاژ آبیاری می‌شوند، مبلغی تحت عنوان حق پمپاژ به نرخ‌های مذکور اضافه می‌شود.   
سعادت‌فر بیان کرد: براساس قانون تثبیت آب بهای زراعی مصوب مجلس شورای اسلامی متوسط آب بهای اراضی زراعی شبکه‌های آبیاری مدرن، سه درصد محصول کاشته شده است که برای محاسبه از ۲ عامل قیمت و عملکرد محصول در هکتار استفاده می‌شود.

وی افزود: قیمت محصولات راهبردی از جمله گندم و ذرت که دارای نرخ تثبیتی مصوب شورای اقتصاد هستند براساس قیمت‌های مصوب این شورا خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha