خراسان شمالی ظرفیت توسعه خوشه های صنفی و صنعتی را دارد

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خراسان شمالی ظرفیت توسعه خوشه های صنفی و صنعتی را در زمینه هایی مانند انگور، کشکمش و عسل دارد.

رضا رحیمی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار داشت: این استان ظرفیت هایی زیادی نظیر مرز مشترک و واحدهای بزرگ صنعتی پتروشیمی، فولاد و سیمان دارد که با توجه به آن می توان برای توسعه صنایع قدم های خوبی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال باید در استان مشوق هایی برای جذب بیشتر سرمایه گذار دیده شود و برای توسعه شهرک ها و زمین های صنعتی از منابع استانی نیز کمک گرفت و هر اندازه از استان منابع تامین شود به همان اندازه نیز از منابع سازمان صنایع کوچک به شهرک های صنعتی کمک خواهد شد.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان را گام بزرگ برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنایع استان دانست و افزود: هیچ محدودیتی در توسعه شهرک های صنعتی نداریم.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با قدردانی از عملکرد مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار داشت: شرکت شهرک های استان از جمله مراکزی است که با بسترسازی برای ایفای نقش بخش خصوصی و رونق تولید اقدام می کند.

رضا بیگ زاده افزود: استان آمادگی پشتیبانی از صنایع و واحدهای صنعتی کوچک را دارد زیرا اقتصاد و اشتغال کشور بر پایه صنایع کوچک می چرخد.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان در ارزیابی عملکرد دستگاه ها به عنوان دستگاه برتر نیز انتخاب شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: توسعه خوشه های صنعتی و صنفی از اهم برنامه های این شرکت است.

محمد علی نوایی افزود: با توجه به کمبود زمین در شهرک های صنعتی بجنورد ایجاد شهرک شماره ۴ بجنورد نیز از برنامه های دیگر این شرکت است.

در این مراسم از خدمات سیاوش وحدت قدردانی و محمدعلی نوایی  طی حکمی از سوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، محمد علی نوایی به عنوان سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی معرفی شد.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

این استان شمال شرق کشور ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha