معاون وزیر کار: مجوز ایجاد ۳۵۰ شغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود

همدان- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تسهیل روند اشتغال‌زایی و افزایش تولید، شرایط صدور آنی ۳۵۰ مجوز شغل خانگی در کشور فراهم شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه وزارت کار، مجوز شغل موردنظر را بدون وقفه دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، افزود: در مجموع ۵۵۰ عنوان شغل خانگی تعریف شده که مجوز تمامی این مشاغل در مدت زمان کمتر از ۷۲ ساعت صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش از اقدام موثر انجام شده به همت دولت سیزدهم، زمان صدور مجوز برای برخی مشاغل خانگی تا هشت ماه نیز طول می کشید.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: «زیست بوم ملی اشتغال» یک طرح ملی است که آیین نامه اجرایی آن به زودی رونمایی می‌شود که بر اساس این طرح و در راستای توسعه اشتعالزایی، برنامه ها و وظایف دستگاه های مختلف مشخص و تقسیم کار شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مهم‌ترین ابعاد تولید است، افزود: زنجیره ایجاد اشتعال پنج حلقه دارد که تامین مالی و پرداخت تسهیلات از جمله حلقه های مهم این زنجیره است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با نوآوری به دنبال تحولی بزرگ در حوزه تولید و اشتقال است، تصریح کرد: بازاریابی نیز دومین حلقه اشتغال است که با دستیابی به آن بزرگترین مانع و سنگ پیش روی فرآیند ایجاد اشتغال برداشته می شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: فناوری حلقه سوم در حوزه اشتغال‌زایی است که ضرورت دارد با استفاده از روش های نوین، حلقه های پنجگانه تولید به یکدیگر متصل شود.

وی از زیرساخت و مسایل حقوقی و مجوزها نیز به عنوان چهارمین و پنجمین حلقه موردنظر در ایجاد اشتغال نام برد و افزود: در حوزه اشتغالزایی، کارآفرین از سرمایه گذار مهم‌تر است و برای کار آفرینان باید کار را آسان گرفت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، "کارآفرینان افسران جنگ اقتصادی هستند" که باید برای حمایت از آن ها تلاش کرد.

وی افزود: در همین راستا، همگرایی مراکز آموزشی در راستای ارئه مطالب علمی برای رفع نیاز بازار و ظرفیت بومی منطقه اهمیت ویژه ای دارد.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه انگیزه اشتغالزایی باید به صورت جامع ایجاد شود، اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده در حوزه اشتغال، ۲ نقطه ضعف اساسی در کشور داریم که «نبود دستگاه های حوزه اشتغال‌زایی و انجام کارهای انفرادی» ضعف اول و «نبود تقسیم کار ملی» نیز دومین نقطه ضعف این حوزه محسوب می شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای انجام تعهد اشتغال سال آینده کشور باید تقسیم کار مناسب در سطح استان‌ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در راستای اشتغالزایی وضعیت مناسبی دارد و باید به حرکت در این مسیر شتاب داد، افزود: نرخ اشتغال کارفرمایی در این استان پایین است و همدان به واسطه همسایگی با ۲ استان مرزی می تواند از ظرفیت بازار کشورهای همسایه برای عرضه تولیدات خود استفاده  کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه سامانه جدید «رصد» با قابلیت های جدید و ویژه هفته آینده رونمایی می شود، اظهار داشت: اپلیکیشن «سانیار» نیز یک برنامه نظارتی است که با نصب آن بر تلفن همراه مدیران کارهای نظارتی مرتبط انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha