از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

استانها - ایرنا -خبرنگاران ایرنا چهارم اسفند ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر وزیر کشور به زابل، رونمایی از سامانه رصد اشتغال، دریافت تسهیلات اشغالزایی بانوان روستایی، صدور محصولات کشاورزی به عراق و توسعه صادرات با کشورهای همسایه اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "چرا پای ماسک‌ مدیران هم می‌لنگد؟ "، "آگاهی بخشی، ضرورت ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات"، "عزل مسوول غیرپاسخگو؛ اقدامی درحمایت از خبرنگاران و تقویت ارتباط مردم با دولت"، "صنعت الیاف مصنوعی دلیجان پیشقراول جهش تولید" و "رونق خزانه‌گیری زودهنگام زیر سایه رشد قیمت برنج در مازندران"  از جمله این گزارش‌ها بود.

امروز گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: در آستانه فرارسیدن سومین نوروز کرونایی، بیماری کووید ۱۹ به مدد سرایت پذیری بالا و قدرت سویه جدید اومیکرون همچنان در کشورمان قربانی می گیرد.

همچنین امروز از شهر کرد خبر رسید که مشکلات شهرستان کوهرنگ در نشست با معاون اجرایی رییس‌جمهور پیگیری شد.  غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست خاطرنشان کرد: فقر و بیکاری، کمبود زیرساخت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و خسارت وارده به منازل مسکونی در پی زلزله اخیر و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از جمله مهمترین مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.

احمد وزیر وزیر کشور هم که امروز برای بازدید از مناطق مختلف سیستان و بلوچستان وارد زابل شده بود، در بدو ورود گفت که حقابه رودخانه هیرمند با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است.  وی به منظور بررسی وضعیت اردوگاه اتباع خارجی نیاتک سیستان ظهر امروز  این مکان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مربوط به آن قرار گرفت.

وزیر کشور همچنین در ادامه دیدارهای خود از تالاب بین‌المللی هامون بازدید کرد.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در سنندج اعلام کرد که سامانه جدید رصد اشتغال هفته آینده رونمایی می‌شود. محمود کریمی یادآور شد: در پنج ماه گذشته ۲ جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور برگزار شده است که ۳۴ مصوبه در زمینه‌های مختلف داشته است؛ همه مصوبات آن از وزارت خانه‌های مرتبط پیگیری و گزارش های آن به رییس جمهور ارائه می‌شود.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز که به بجنورد سفر کرده است تاکید کرد که ۵۲ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند. محمدرضا شاه پسندی ادامه داد: اکنون ۴۲ درصد از افراد متقاضی دریافت مهارت که وارد مراکز آموزش فنی و حرفه ای می شوند از دانش آموختگان دانشگاه ها هستند که آمار خوبی نیست.

همچنین فرمانده کل انتظامی کشور در جریان بازدید از فرماندهی غرب استان تهران گفت که امنیت بالاترین و ارزشمندترین سرمایه در جامعه است. سردار حسین اشتری افزود: اگر امنیت نباشد، رشد و پیشرفت در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حاصل نمی شود.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

معاون وزیر ورزش و جوانان هم در قزوین گفت که بنای دولت، فراگیری امکانات ورزشی در نقاط مختلف کشور است. سید محمد پولادگرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت زیرساختهای ورزش کشور خوب است ولی کافی نیست و با توجه به محدودیت منابع مالی باید در تخصیص و تقسیم منابع، فاکتورها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در اصفهان تاکید کرد که سپاه پاسداران قادر به احداث بیمارستان سیار در کوتاه‌ترین زمان است. سردار محمد پاکپور یادآور شد: سال‌ ۸۸ برای ارائه خدمت بهداشتی و درمانی در شرق کشور از چادر استفاده می‌کردیم و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم در کمترین زمان پیشرفته‌ترین بیمارستان سیار را در هر کجای ایران دایر کنیم.
 

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان گفت که مجوز ایجاد ۳۵۰ شغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود. محمد کریمی بیرانوند توضیح داد: در مجموع ۵۵۰ عنوان شغل خانگی تعریف شده که مجوز تمامی این مشاغل در مدت زمان کمتر از ۷۲ ساعت صادر می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان هم عنوان کرد که بنیاد مستضعفان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در خواف خراسان رضوی سرمایه گذاری می‌کند. سید پرویز فتاح اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری در زمینه احداث و بهره برداری از واحدهای گندله سازی و کنسانتره سنگ آهن در سنگان خواف خواهد بود.  

مدیرکل گمرکات قم نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که ۲۵۷ میلیون دلار کالا در سال‌جاری از گمرکات قم صادر شد. به گفته اسفندیار دریکوندی، طی این مدت مقدار۲۶۳ هزار و ۶۷۷ تُن انواع کالا از قبیل سرب، انواع هیدروکربن، مفتول مسی، انواع گرانول و کفش و صندل به ارزش ۲۵۷ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شد.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه بنزین در کیش از واریز یارانه سوخت به حساب ۶۰ هزار کیشوند خبر داد. علی ملکی یادآور شد: این میزان بنزین شامل حدود ۳۸ هزار خانوار یک تا ۱۱ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان قم هم خبر داد که بهزیستی قم ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد. مهدی پهلوانی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد تحت پوشش، ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار تَن از آن‌ها نیز در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

مرکز ایرنا در ارومیه نیز به نقل از مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی اعلام کرد که ۱۲۸ پرونده اشتغالزایی بانوان روستایی در آذربایجان‌غربی تسهیلات دریافت کردند. صلاح گل محمدی افزود: تاکنون برای توانمندسازی بانوان عضو صندوق محلات زنان روستایی آذربایجان غربی در قالب این پرونده‌های اشتغال حدود ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده‌ است.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین امروز استاندار اردبیل در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اردبیل گفت که مراودات تجاری استان اردبیل با روسیه قابل ارتقاست. سید حامد عاملی اضافه کرد: با توجه به مرز مشترک ۳۸۲ کیلومتر استان با آذربایجان، بحث ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی از این مرز برای ارتباط با آذربایجان و روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سفیر ایران در مسکو هم در ارتباطی تصویری تاکید کرد که ایجاد پنجره واحد صادرات از فعالیت صادرکنندگان غیرتخصصی جلوگیری می کند. کاظم جلالی یادآور شد: باید در داخل کشور به بخش خصوصی اهمیت بیشتری داده شود و مشکلات آنان کاهش یابد.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در گفت وگو با ایرنا خبر داد که ۲۲۹ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد. روح الله غلامی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی جات) به ارزش ۵۵ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد که یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد. سردار احمد طاهری اضافه کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان در ادامه طرح‌های شناسایی و مقابله با اعضای باندهای سازمان یافته قاچاق مواد مخدر و همچنین رصد تحرکات آنان، از فعالیت ۲ تیم از اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در شمال و جنوب استان باخبر شدند.  

از مرکز ایرنا در زاهدان هم خبر رسید که واژگونی اتوبوس مسافربری در ایرانشهر ٢١ مجروح برجا گذاشت. سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تایید این خبری افزود: مصدومان این حادثه توسط هفت دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر منتقل شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز به رسانه‌ها اعلام کرد که چهار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور برای ورزشگاه تختی خرم‌آباد تخصیص یافت. حشمت الله امان الهی یادآور شد: ورزشگاه تختی خرم آباد وسعت و قدمت بسیاری دارد و سالانه میزبان ده‌ها مورد از مسابقات کشوری و ورزشکاران رشته های مختلف است.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خرم‌آباد گفت که ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به لرستان اختصاص یافت. "فرهاد زیویار" عنوان کرد: این رقم به صورت نقدی از محل سفر رییس جمهور به لرستان تامین شده است و تا پایان سال نیز یک مرحله دیگر اعتبارات جدید اعلام خواهد شد.

رییس کمیسیون مدیریت واردات، توسعه صادرات، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی بیرجند هم اعلام کرد که ۵۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از خراسان جنوبی انجام می‌شود. علیرضا خامه‌زر تصریح کرد: اخیرا با تحولاتی که در افغانستان شکل گرفته تا حدودی مراودات تحت تاثیر قرار گرفته و امید است به‌زودی این روابط تجاری رونق بگیرد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز خبر داد که لکه‌های نفتی اطراف جزیره خارگ به ساحل بوشهر رسید. فرهاد قلی‌نژاد ادامه داد: عملیات جمع آوری و پاک‌سازی ساحل توسط شهرداری بوشهر و اداره کل بنادر و دریانوردی این استان آغاز شده است.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

امروز همچنین رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خواست که توسعه صادرات با کشورهای همسایه گلستان تقویت شود. علی محمد چوپانی اضافه کرد: با توجه به وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان، ضرورت دارد در بحث توسعه صادرات غیر نفتی، همه ابعاد آن برای آسان سازی قوانین و گذر از این تحریم ها لحاظ شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بوشهر هم گفت که پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود. حمیدرضا شهرکی ثانوی ادامه داد:  براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش فروش شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار با فرماندار ویژه زاخو در اقلیم کردستان عراق نیز گفت که ایران خواهان استفاده از عراق برای ترانزیت کالا به ترکیه و سوریه است. محمد صادق معتمدیان یادآور شد: زاخو از مناطق قدیمی اقلیم کردستان در شمال عراق است که تبادلات خوبی با سوریه و ترکیه دارد.  

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

همچنین رئیس شورای هماهنگی امور اجتماعی سازمان فنی و حرفه‌ای در اراک گفت که سازمان فنی و حرفه‌ای در توسعه و تثبیت اشتغال کشور پیشتاز است. محمد جواد جامه بزرگی توضیح داد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم، مقرر شده که در سازمان فنی و حرفه‌ای نیز تحول انقلابی و جهادگونه ایجاد شود که این تحول گرایی بر مبنایی ارتقای آموزش است.

از اهواز هم خبر رسید که سازمان آب و برق خوزستان در اطلاعیه‌ای کشت محصولات پرمصرف آب از جمله شلتوک را در این استان ممنوع اعلام کرد.  بنا به این اطلاعیه در این شرایط در صورت عدم مدیریت مصرف آب خصوصا کشت‌های پرمصرف شاهد تنش‌های جدی در تامین نیازهای حیاتی استان شامل نیاز آبی شرب به دلیل افت شدید کیفیت رودخانه‌ها، نیاز آبی زیست محیطی تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، نیاز آبی دام‌های سنگین و نیاز آبی نخیلات شادگان، آبادان و خرمشهر و نیز کشت‌های دائم در حوضه‌های آبریز در تابستان سال آینده خواهیم بود.

از دریافت تسهیلات اشتغالزایی بانوان روستایی تا توسعه صادرات با کشورهای همسایه

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ سید رضا هاشمی کرویی خبرنگار مرکز ساری با عنوان "رونق خزانه‌گیری زودهنگام زیر سایه رشد قیمت برنج در مازندران"،  داود میاندهی رییس مرکز کرمان با تیتر "چرا پای ماسک‌ مدیران هم می‌لنگد؟ "، اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با عنوان "صنعت نفت - نساجی؛ تقابل ریشه‌دارهای فوتبال در آبادان" و شادی خورشیدی سدهی خبرنگار مرکز رشت با تیتر "شایعه پایان کرونا و مقاومت برابر واکسن؛ دو روی سکه جولان اُمیکرون در گیلان" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha