۵۲ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند

بجنورد-ایرنا- معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: ۵۲ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای در سطح کشور وارد بازار کار می شوند که این رقم با اقدامات انجام شده افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا محمدرضا شاه پسندی روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون ۴۲ درصد از افراد متقاضی دریافت مهارت که وارد مراکز آموزش فنی و حرفه ای می شوند از دانش آموختگان دانشگاه ها هستند که آمار خوبی نیست.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: بعضا افراد شاغل هم برای ارتقای مهارت خود به آموزش نیاز دارند و حرفه ای را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در کنار ماموریت های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ماموریت های جدید بتدریج به سازمان افزوده شده است گفت: آموزش به زندانیان، معتادان بهبود یافته، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و سربازان از جمله این موارد است که بر این اساس نیاز است تا توان این سازمان تقویت شود.

وی با تاکید بر توسعه آموزش جوارکارگاهی و بین کارگاهی گفت: تلاش داریم تا از ظرفیت و توان بنگاه های صنعتی برای آموزش مهارت ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در رونق اشتغال گفت: قشر سربازان، دست به نقدترین قشر برای ورود به بازار کار است و درصورتی که این افراد با فرا گرفتن مهارت بتوانند وارد جامعه کاری شوند بسیاری از دغدغه های مربوط به ازدواج و بیکاری مرتفع می شود.

شاه پسندی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ماموریت دارد تا به افرادی که به دنبال شغل هستن مهارت حرفه ای آموزش دهد و در این زمینه انعقاد تفاهم نامه با نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نظام پرستاری و شرکت شهرک های صنعتی پیگیری شده است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: با توجه به اینکه جامعه ما رو به سالمندی است، نیاز به پرستار برای این قشر در آینده به شدت احساس می شود از این رو با همکاری نظام پرستاری برای ارائه آموزش های لازم برنامه ریزی شده است.

دولت به دنبال اشتغال زایی است 

سرپرست معاونت سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هم در این آیین بر نقش و جایگاه ارائه مهارت حرفه ای در ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: ارائه مهارت حرفه ای و رونق اشتغال می تواند سبب کاهش و یا از رفتن آسیب های اجتماعی شود.

روح الله حسین پور اظهار داشت: رویکرد دولت، ایجاد اشتغال و رونق اشتغال است و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

وی گفت: البته اکنون و با اقدامات و نگاه دولت و تغییر تفکری که ایجاد شده، توقع مردم هم بیشتر شده است و دولت هم به جد به دنبال اشتغال زایی است.

سرپرست معاونت سیاسی،اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای دولت در مهار بیماری کرونا اظهار داشت: گمان این بود که روند واکسیناسیون مردم علیه کرونا تا هفت سال به طول بکشد اما با اقدام دولت و توجه ویژه رییس جمهور، معادلات به هم خورد ودر چند ماه انجام شد.

بر اساس این گزارش در این آیین از تلاش های فرج اله راد قدردانی و مهدی رحمدل به عنوان سرپرست آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha