۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84660759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
کد خبر: 84660759
استرالیا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر استرالیا با بیان اینکه کشورش «در مقابل روسیه می‌ایستد»، اظهار داشت: ما به دلیل اقدامات روسیه در قبال اوکراین علیه مسکو تحریم‌هایی را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه "اس بی اس" استرالیا، اسکات موریسون، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه را «اراذل و اوباش» و «قلدر» توصیف کرد و افزود: استرالیا به دلیل به رسمیت شناخته شدن ۲ منطقه جدایی طلب لوگانسک و دنتسک اوکراین توسط روسیه، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

وی به خبرنگاران گفت: حمله به اوکراین به طور موثر و از قبل آغاز شده است. استرالیا همواره مقابل زورگویان ایستاده و امروز ما مقابل روسیه ایستاده‌ایم... استرالیا به سرعت تحریم‌هایی را علیه برخی از افراد و نهادهای روسیه اعمال خواهد کرد.

براساس این گزارش، استرالیا ممنوعیت سفر برای برخی از افراد، تحریم برخی از موسسات مالی و بانکی و همچنین ۸ نفر از اعضای شورای عالی امنیت ملی روسیه را آغاز کرده است.

موریسون تصریح کرد که این کشور همچنین تحریم‌های خود را علیه جدایی‌طلبان ۲ منطقه لوگانسگ و دنتسک هم تعمیم خواهد کرد که به شماری از بخش‌های ارتباطات، نفت، گاز و نهادهای نظامی دسترسی دارند.

استرالیا بانک‌های دولتی روسیه و بانک های تامین مالی کننده صنایع دفاعی این کشور را هدف قرار داده است.

موریسون همچنین مدعی شد که احتمال حمله نظامی به اوکراین ظرف ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

وی افزود: استرالیا از قبل اقداماتی را در خصوص امنیت سایبری و آماده‌سازی برای اقدامات متقابل با آن را آغاز کرده است.

نخست وزیر استرالیا همچنین از وزیر مهاجرت این کشور خواست تا تسهیلاتی را برای تسریع در صدور روادید برای شهروندان اوکراینی با هدف بشردوستانه به استرالیا فراهم کند.

وی بزرگترین نگرانی خود را مردم اوکراین و استرالیایی‌های با نژاد اوکراینی اعلام کرد و گفت: ما امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که خودکامگان راه خود را می‌روند. لیبرال دموکراسی‌ها و بسیاری از کشورهای دیگر حتی اگر دموکراسی نیستند باید در کنار هم قرار بگیرند. هر کسی که به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها اعتقاد دارد باید در کنار هم قرار بگیرند.

این تصمیم‌ها بعد از آن اعلام شد که نخست وزیر استرالیا با اعضای کمیته امنیت ملی در کابینه دیدار کرد.

استرالیا همچنین اعلام کرده که قرار است تحریم‌هایی که قبلاً علیه روسیه در جریان الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ اعمال شده بود، تمدید کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha