عوارضی از تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک گزارش شده است که پس از بررسی‌های انجام شده ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشد.

علی احمدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران این استان، افزود: عوارض ناشی از تزریق واکسن به صورت خفیف وجود دارد که طبیعی است اما عارضه جدی و یا موردی از فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان گزارش نشده است.

وی یادآور شد: تنها ۱۰ مورد عارضه مشکوک در استان به ثبت رسیده که یا به علت واکنش اضطرابی و یا همزمانی بیماری‌ها رخ داده است که ارتباط قطعی آن با واکسن ثابت نشده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به تاثیر واکسن در کاهش شدت بیماری و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: از ۱۴ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان طی هفته جاری، ۱۳ مورد آن یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سن بالا، دارابودن بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی و نزدن واکسن سه علت فوت بیماران کرونایی در استان است.

احمدی با بیان اینکه واکسن‌های کرونا که از ابتدا تاکنون برای مردم استان تزریق شده، همگی استاندارد بوده است و در مقابل ویروس کرونا ایمنی نسبی ایجاد می‌کند، افزود: هیچ واکسن تاریخ گذشته و غیرایمنی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد پزشکان استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون نوبت دوم واکسن برای ۹۸.۵ درصد و نوبت سوم برای ۷۵ درصد از پزشکان تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واکسن‌های موجود بیش از ۸۵ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند، توضیح داد: در صورت ابتلای افراد واکسن‌زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند.

احمدی با انتقاد از رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل درون و برون شهری، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نظارت‌های خود را تشدید کرده و تاکنون در این رابطه اخطارهایی به پایانه‌های مسافربری داده شده است.

وی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را بین ۶۰ تا ۶۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این میزان رعایت، رضایت‌بخش نیست و برای مهار ویروس کرونا باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش موارد بستری کرونا در استان، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۵ اسفند تعداد مرگ و میر در استان افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کیار، بن، سامان، لردگان و کوهرنگ در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خانمیرزا در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha