۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۳۶
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84661213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بورل: اتحادیه اروپا برای پاسخگویی به گام‌های بعدی روسیه آماده است

تهران- ایرنا- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفت وگو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت تشدید تنش در اوکراین با اقدامات شدید به روسیه پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب در پیام توییتری نوشت: در مورد تجاوزها و اقدامات غیرقانونی روسیه علیه اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو صورت گرفت.

بورل افزود: ما آماده پاسخگویی به گام های بعدی احتمالی با اقدامات شدیدتر هستیم، اتحادیه اروپا و ایالات متحده متحد هستند.

سخنان بورل در حالی بیان می شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید و در جمع خبرنگاران درباره به رسمیت شناختن دو جمهوری در شرق اوکراین توسط روسیه اعلام کرد که اقدام ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آغاز تهاجم به اوکراین است.

وی ادامه داد: همانطور که پوتین گفته، برای انجام آن از دوما کسب اجازه کرده است. بنابر این، وضع تحریم‌ها علیه روسیه را که بسیار فراتر از آنچه ما و متحدانمان در سال ۲۰۱۴ انجام دادیم، آغاز می‌کنم.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه، ۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha