شکارچی کبک در منطقه سفیدکوه آرسک دامغان دستگیر شد

سمنان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: یک شکارچی کبک در محور چشمه علی به شورتنگه در منطقه شکارممنوع سفید کوه آرسک دستگیر شد.

علی آذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شکارچی متخلف کبک در هفته جاری، در مناطق شمالی شهرستان دامغان با تلاش و پایش محیط بانان سختکوش یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.  

وی ادامه داد: از این متخلف، لاشه پنج قطعه کبک وحشی، یک قبضه سلاح شکاری و ۱۵ تیر فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد. 

آذرپور اظهار داشت: پس از دستگیری، متهم به مراجع قضایی معرفی و طبق نظر دادگاه به پرداخت ۲۷ میلیون ریال خسارت در حق سازمان حفاظت محیط زیست و ۲۱ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

وی تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز در منطقه معدنی البرز شرقی طزره شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: از تمام مردم و دوستداران حیات وحش خواستاریم تا هرگونه تردد شبانه روزی افراد مشکوک در مناطق دشتی و کوهستانی شهرستان را به سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است و آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha