۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84661471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های فناورانه چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در نشست هفته جاری استاندار با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، مقرر شد از طرح‌های توسعه فناوری استان حمایت شود.

اسماعیل پیرعلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در این نشست اعلام آمادگی کرد تا از طرح‌های توسعه فناوری پارک علم و فناوری استان در زمینه‌های مختلف از جمله طرح‌های کلان در بخش آبزیان، شیلات، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر ظرفیت‌های منطقه‌ای حمایت شود.

وی ادامه داد: استاندار نیز در این نشست برلزوم حمایت بیش از پیش جهت هدایت و ارتقای ظرفیت‌های استان به حوزه دانش‌بنیان و در نهایت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان استان تاکید کرد.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری به نیازمندی‌های استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: حمایت و تخصیص اعتبار مناسب برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه پردیس پارک علم و فناوری استان در سه‌ماهه اول سال آینده، حمایت در راستای ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی برای توسعه فضای زیست‌فناوری در استان، حمایت مالی از توسعه زیرساخت‌های اراضی پارک جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مهمترین نیاهای استان در حوزه پارک علم و فناوری است.

پیرعلی حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری را نیز خواستار شد و خاطرنشان کرد: امکان استفاده از فضاهای فیزیکی موجود در ادارات استان با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و استانداری برای آماده‌سازی زیرساخت و تجهیزات موردنیاز استان از دیگر درخواست‌هایی است که انتطار می‌رود محقق شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۴۷ واحد رشد، فناور و دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۸ واحد فناور و ۳۴ واحد شرکت دانش‌بنیان است.

شرکت‌های دانش‌‎بنیان چهارمحال و بختیاری برای حدود ۹۰۰ نفر در این استان اشتغالزایی کرده است. پارک علم و فناوری استان در مساحت ۲۰ هزار مترمربع گسترش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha