هزار نفر از مردم سردشت امسال به نیازمندان خون اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: امسال هزار نفر از شهروندان نیکوکار در جریان استقرار تیم سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی در این شهرستان امسال بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

داوود آتشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور ۱۰ روزه تیم سیار سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در طول سال جاری که در پنج مرحله انجام شد در مجموع ۴۵۰ هزار سی سی خون جمع آوری شد.

وی ادامه داد: تیم سیار انتقال خون استان پس از دریافت خون های اهدایی، آنها را با رعایت استانداردهای بهداشتی به پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان مهاباد انتقال داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت در ادامه با اشاره به نیاز فوری اتاق‌های عمل به خون، از شهروندان خواست در راستای نجات افراد و کمک به بیماران خاص و نیازمندان در پایان سال بیشتر به این امر خیر و خداپسندانه اهدای خون اقدام کنند. 

آتشی با تاکید بر این که اهدای خون در زمان شیوع کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود افزود: این کار هیچ خطری برای اهداکنندگان ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، در جنوب آذربایجان غربی نیز اداره انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha