۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84661579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستانی‌ها جمعه بارانی پیش رو دارند

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 84661579
کردستانی‌ها جمعه بارانی پیش رو دارند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از صبح روز جمعه استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و بارش‌های آن تا اواخر وقت روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه بارشی در نیمه غربی استان شامل شهرهای مریوان، سروآباد، بانه و غرب سنندج، کامیاران و سقز است و بیشتر به صورت باران مشاهده می‌شود.

وی افزود: این سامانه بارشی در ارتفاعات و گردنه‌ها سبب بارش برف و کولاک می‌شود و به دنبال آن پدیده مه صبحگاهی، وزش باد و آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از صبح روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده دمای هوای استان روند کاهشی دارد و به صورت میانگین ۶ تا هفت درجه سانتی گراد سردتر می‌شود.

وی گفت: از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده وضعیت هوای استان پایدار است و پدیده خاصی پیش بینی نمی‌شود.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر هزارکانیان در دیواندره با دمای منفی ۶ درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند؛ دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین صفر و ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha