افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز ضرورت دارد

شیراز- ایرنا- سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از شهرک صنعتی شیراز گفت: ضرورت دارد که ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اجرای طرح مرتبط با آن افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی هاشمی پنجشنبه در این بازدید افزود: با توجه به افق توسعه این شهرک و به بهره‌برداری رسیدن بسیاری از طرح‌های در حال اجرا در آینده نزدیک، افزایش ظرفیت تصفیه پساب شهرک صنعتی شیراز ضروری است.
وی ادامه داد: هم‌اینک دو مدول(فاز) در تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ظرفیت تصفیه پساب روزانه پنج هزار متر مکعب راه‌اندازی شده که با توجه به بهره‌برداری از واحدهای جدید، افزایش ظرفیت تصفیه خانه به ۱۲ هزار متر مکعب با ساخت مدول سوم به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.
او بیان کرد: همچنین با هدف افزایش ظرفیت فاضلاب گیری تصفیه خانه شهرک صنعتی شیراز، طرح ایجاد متعادل ساز طی روزهای آتی به مناقصه خواهد رفت.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی فارس، در خصوص طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز هم گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال اجرا و وارد چرخه شده است.
هاشمی افزود: با توجه به اهمیت استفاده از پساب تصفیه شده در این تصفیه خانه، اجرای طرح استحصال پساب برای استفاده در فضای سبز و صنایع آب بر غیر غذایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
او ادامه داد: علاوه بر این، ضرورت دارد که مصوبه استفاده از بخشی از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه شهر شیراز که در مجاورت شهرک صنعتی شیراز قرار دارد پیگیری شود.
وی خواستار سرعت گرفتن روند اجرای طرح توسعه زیرساخت‌ها در فاز ششم شهرک صنعتی شیراز با هدف فراهم شدن شرایط برای واگذاری به متقاضیان شد.
او افزود: با توجه به حجم بالای تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شیراز، به دنبال این هستیم تا علاوه بر فسخ قراردادهای راکد، برنامه‌های مختلفی را برای اجرای طرح توسعه این شهرک هستیم.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در بحث مقابله با دلالان، یک سازوکار تدوین خواهیم کرد تا با به اجرا درآوردن آن فضا برای دلالان نا امن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha