۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84661590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا از ابتدای اسفند تا کنون جان ۱۴ کردستانی را گرفت

سنندج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای اسفند امسال تا ظهر امروز پنجشنبه، ۱۴ کردستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که ۲ نفر آنها مربوط به شبانه‌روز گذشته است.

دکتر فریدون عبدالملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مرگ این ۲ بیمار شمار قربانیان کرونا از ابتدی شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا امروز به یک‌ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

وی به شناسایی ۱۴۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستد که ۴۱ نفر آنها در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت های ویژه و مداوا قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ابتلای ۹۷ هزار و ۸۲۲ نفر به کرونا اشاره کرد و گفت: تزریق واکسن و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با ابتلا به بیماری است و شهروندان در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را چهار شهرستان دیواندره، سنندج، بانه و کامیاران اعلام کرد و گفت: قروه، بیجار، سقز، مریوان و سروآباد در وضعیت پرخطر (نارنجی) و دهگلان در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد و امکان افزایش شهرهای با وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

دکتر عبدالملکی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha