پایان بازی ۱۶ ساله با سلامت مردم در سیرجان/دادگستری: ام.آر.آی از گمرک ترخیص می‌شود

کرمان - ایرنا - دادگستری کل کرمان اعلام کرد: راهکارهای ترخیص یک دستگاه «ام.آر.آی» از گمرک پس از ۱۶ سال در سفر رییس کل این نهاد به سیرجان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان بررسی و اندیشیده شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این دادگستری، یدالله موحد در جریان این بازدید گفت: دستگاه قضایی استان کرمان بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضاییه به موضوع نظارت بر انبارها ورود کرده و تلاش می کند کالاهای رسوبی موجود را تعیین تکلیف، گزارش اقدامات انجام شده را نیز به ریاست قوه قضاییه ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای گمرک برعهده دستگاه های اجرایی از جمله دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی بوده است اما به دلیل اهمیت موضوع، دستگاه قضایی نیز به این عرصه ورود کرده است و تلاش می‌کند تدابیر لازم برای تعیین تکلیف این کالاها را اتخاذ کند.

موحد گفت: این کالاها پس از تعیین تکلیف قانونی در اختیار صاحبان آنها یا برحسب مورد در اختیار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی یا ستاد اجرایی فرمان امام قرار خواهد گرفت.

تصمیم درباره ۲ پروژه ساختمانی در سیرجان

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به درخواست جمعی از شهروندان سیرجانی به منظور پیگیری مشکلات پروژه های ساختمانی جهان و ساوین، گفت: دستگاه قضایی مصمم است با جدیت و قاطعیت به بررسی این موضوع ورود کند.

موحد افزود: دستگاه قضایی استان کرمان با جدیت و قاطعیت این موضوع را بررسی و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی خطاب به مجریان و دست اندرکاران این پروژه ها خاطرنشان کرد: توصیه می کنیم قبل از ورود و پیگیری قضایی موضوع، نسبت به حل مسائل ایجاد شده اقدام کنید زیرا در صورت ورود دستگاه قضایی به این موضوع جبران خطاها و قصور احتمالی دشوار خواهد بود.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha