۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84661770
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: سازمان امنیت اوکراین فیلم های جعلی برای متهم کردن روسیه منتشر می کند

مسکو- ایرنا - وزارت دفاع روسیه، سازمان امنیت اوکراین (اس. ب. او) را متهم کرد که فیلم های جعلی از بمباران شهرهای اوکراین توسط روسیه منتشر می کند تا این کشور را متهم کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "ایگور کوناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان امنیت اوکراین، فیلم هایی از صحنه هایی جعلی را همانند آنچه گروه کلاه سفیدها در سوریه کردند منتشر می کند که اقدامات دسیسه جویانه و تحریک آمیز است.  

وی افزود: برای این منظور در شهرهای اوکراین، فیلم هایی جعلی از صحنه هایی ساخته شده که در آن گویا مردم قربانی حملات هوایی می شوند و به این ترتیب تلاش می شود تا شایعات مبنی بر کشته شدن شماری از غیرنظامیان اوکراینی در جریان حملات هوایی و بمباران روسیه، مستند شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود تصریح کرد: همینک تعداد زیادی از این گونه فیلم های جعلی در شبکه مجازی از جمله کانال های تلگرام تحت کنترل سازمان امنیت اوکراین و سایر کانال ها و در فضای مجازی دست به دست می شود.

 وی ادامه داد: هدف این صحنه سازی ها متهم کردن روسیه به حملات غیردقیق و نامتناسب به اماکن و مراکز مختلف اوکراین است تا در بین مردم این کشور رعب و وحشت ایجاد شود.  

به گفته کوناشنکوف، روسیه به شهرهای اوکراین حمله نمی کند و هیچ نقطه مسکونی بمباران نمی شود و عملیات نظامی روسیه هیچ تهدیدی برای غیرنظامیان محسوب نمی شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha