۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84661805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج میلیون مددجوی بهزیستی مستمری معیشتی دریافت نمی کنند

ایلام - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی کشور دارای نزدیک به هفت میلیون نفر مددجو است که از این تعداد به کمتر از ۲ میلیون نفر مستمری معیشتی پرداخت می شود و بیشتر از پنج میلیون نفر باقیمانده مددجویان که مسمتری دریافت نمی کنند از دهک های یک و ۲ جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی حسینی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بهزیستی استان ایلام گفت: با وجود کمبود منابع مالی سعی سازمان اولویت بهزیستی پرداخت مستمری به پنج میلیون نفر باقیمانده و سپس افراد پشت نوبت فاقد هرگونه دریافت مستمری است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی کشور، ابتدا پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان و سپس پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه است.

معاون سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی نیازمند مشارکت های مردمی و خیرین است و  البته باید با استفاده از فناوری های نوین، نوع مشارکت ها نیز هوشمندانه باشد.

حسینی افزود: هرچند بهزیستی در برون سپاری مسوولیت ها خوب عمل کرده اما عملکرد سازمان در مردمی کردن وظایف خود و افزایش بهره مندی از ظرفیت های مردم چندان مطلوب نبوده است.

وی تاکید کرد: بهزیستی دارای وظایف متعدد و طیف وسیعی از مخاطبان است اما با این وجود متولی اصلی برخی معضلات اجتماعی چون خودکشی نیست اما تلاش ها و اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش این معضل اجتماعی قابل توجه، مطالبه گرانه و ارزشمند است.

معاون بهزیستی کشور یادآور شد: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع یا کاهش مشکلات اجتماعی نیست و این سازمان به همکاری همه دستگاه ها و مسوولان نیاز جدی دارد.

حسینی ادامه داد: شاید در ظاهر رقم اعتبارات سازمان بهزیستی کلان باشد، اما با وجود طیف گسترده جامعه هدف و تنوع خدمات رسانی ها و همچنین تزریق قطره چکانی، اعتبارات جوابگو نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: کار کردن در سازمان بهزیستی سخت و این سختی کار در استان های کمتر برخوردار چون ایلام بیشتر است که باید مسوولان بهزیستی با ایجاد تعامل با نمایندکان مجلس، دستگاه های مختلف استان به ویژه استانداری، خیرین و آحاد مردم منابع مالی مورد نیاز این دستگاه را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون استاندار و جمعی از مسوولان استان ایلام برگزار شد، حسین نورعلیوند به عنوان سرپرست جدید بهزیستی جای زهرا همتی مدیرکل سابق این اداره را گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha