مکرون اقدام نظامی علیه اوکراین را نقض منشور سازمان ملل عنوان کرد

تهران- ایرنا- «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی در واکنش به اقدام نظامی روسیه در اوکراین، این اقدام را «تصمیمی عمدی در نقض منشور سازمان ملل» خواند و محکوم کرد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا، مکرون در سخنرانی خود تاکید کرد: «ولادیمیر پوتین» تصمیم گرفته حاکمیت اروپا را زیر پا بگذارد و به جای دیپلماسی راه جنگ را برگزیده است.

وی همچنین تاکید کرد که این حمله تبعات طولانی مدت دارد.

رییس جمهور فرانسه با تاکید بر این که فرانسه در این مساله در کنار اوکراین ایستاده است، گفت: شجاعت رئیس جمهوری، مقامات و ملت اوکراین را می ستاید.

مکرون ادامه داد: ما با خونسردی و بدون ضعف به این اقدام جنکی پاسخ خواهیم داد و به سرعت در این مورد تصمیم گیری خواهیم کرد.
وی افزود: تحریم های اعمال شده متناسب با تجاوز صورت گرفته و تبعات نظامی و همچنین اقتصادی آن خواهد بود. 
رئیس جمهوری فرانسه افزود: ما بدون تردید از اوکراین حمایت خواهیم کرد. 
مکرون افزود: وقایع امروز نقطه عطفی در تاریخ اروپاست و پیامدهای عمیق و ماندگاری بر زندگی ما و همچنین بر جغرافیای سیاسی اروپا خواهند داشت. اما با هم خواهیم فهمید که چگونه به آن پاسخ دهیم.

کرون که فردا در پارلمان فرانسه سخنرانی خواهد کرد خود را متعهد به حفاظت از فرانسویانی که در اوکراین هستند خواند.
رئیس جمهوری فرانسه صبح امروز در توئیتی آنچه را که « تصمیم روسیه در به راه انداختن جنگ در اوکراین» خواند، محکوم کرد و پایان سریع آن را خواستار شد. 
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha