نماینده سوریه در سازمان ملل: بحران اوکراین نتیجه دسیسه غربی ها برای تفرقه میان مردم است

تهران- ایرنا- «بسام صباغ»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که کشورهای غربی به رهبری آمریکا، بحران اوکراین را برای تفرقه اندازی میان مردم و تضعیف امنیت ملی روسیه به وجود آوردند.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، صباغ درنشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین گفت: کشورهای غربی در حال تشدید بحران اوکراین و اعمال فشار بر روسیه به قیمت تضعیف امنیت و بی ثباتی در سطح منطقه ای و بین المللی هستند.

این نماینده سوری خاطرنشان کرد: کشورهای غربی که بدون محاسبه عواقب به اوکراین تسلیحات و موشک می‌دهند، پشت موضوع تشدید این تنش‌ها در منطقه هستند.

صباغ تاکید کرد که کشورهای غربی به رهبری آمریکا، بحران اوکراین را برای ایجاد تفرقه بین مردم و تضعیف امنیت ملی روسیه راه اندازی کردند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: سوریه اقدامات غرب و تلاش های آن برای توهین به روسیه را محکوم کرده و از حالت خویشتنداری طرف روسیه در برابر تشدید تنش ها و تحریکات آنها قدردانی می کند.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه که بتازگی جمهوری های خودخوانده و خلقی «دونتسک» و «لوگانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته بود، بامداد امروز فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس را صادر کرد.

پوتین بامداد امروز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

وی دولت اوکراین را مسئول هرگونه خون‌ریزی احتمالی خواند و گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha