۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84662034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموع فوتی‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری به هزار و ۷۹۱ نفر رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۲۸ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش ۱۱۷ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

وی ادامه داد: از بیماران جدید ۴۱ نفر بستری شدند و ۷۶ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

احمدی مجموع بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا مراکز درمانی استان را ۲۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۱۸ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افزایش موارد ابتلا و شکل گیری موج ششم از هفته اول بهمن در استان آغاز شده است، توضیح داد: در حال حاضر در ابتلای موارد سرپایی به ثبات نسبی در استان رسیدیم و در صورت تداوم این موضوع در بخش سرپایی موج ششم کرونا در استان فروکش می‌کند اما تا ۲ هفته آینده با افزایش بیماران بستری و مرگ و میر روبرو خواهیم بود.

احمدی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بین ۶۰ تا ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل درون و برون شهری رضایت‌بخش نیست.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹ شهرستان شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، کیار، بن، سامان، لردگان و کوهرنگ در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خانمیرزا در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha